י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סליחה, גז מדמיע כבר יש לך?

הטירוף ברחוב הציף את השאלה בקרב נשים רבות: להצטייד באמצעי הגנה מפני תקיפה? גז מדמיע או פלפל? האם זה מעניק ביטחון ומה היעילות במצב אמת חלילה?

סליחה, גז מדמיע כבר יש לך?


יש לך גז מדמיע? את השאלה הזו שמעתי בימים האחרונים יותר מפעם אחת במהלך חצי יממה, והחלטתי לבדוק אם היא תקפה גם לגבי נשים אחרות, או אולי לא רק נשים. הימים האחרונים הולכים ונעשים מלחיצים יותר ויותר. רק הבוקר (שלישי) קיבלנו עדכון על ארבעה פיגועים והשעה עדיין לא היתה 12:00 בצהריים. טירוף השתלט על הרחובות, דם ניגר על המסכים שלנו, המחבלים מסתובבים לעבר היעד הבא שלהם, ולנו אין טיפת מושג היכן הם יפגעו בפעם הבאה.

אסור לזמן מקרים רעים, אך קשה להימנע מהמחשבה והשאלה המנקרת ללא הרף: מה אעשה אם אתקל בסצנה כזאת של תקיפה? אני באמת יכולה להתגונן? ככל שאת חושבת על כך כאישה, כאם, הילדים שמחכים לך בבית, זה הופך למפחיד פי עשרות מונים. אז מה עושים?

שאלתי גם אתכן, האם יש לך גז מדמיע, האם את חושבת לרכוש כזה דבר? זה באמת יכול לעזור או לפחות לתרום לתחושת ביטחון? יש כאלו שחושבות שזה באמת מיותר.

דיתי שאלה: "מה יעזור גז מדמיע? עד שתמצאי אותו בתיק ועד שתמצאי את הנצרה... ה' יעזור. אם חלילה אתה הנפגע לא יעזור לך גז מדמיע, ואם אתה צופה, אני אישית יודעת שהדבר היחיד שאעשה זה לרוץ משם כמה שיותר רחוק... שלא נדע".

לחני סלם דווקא עברה מחשבה לקנות, "אבל חושבת שבזמן אמת אלי אאבד עשתונות ולא אסתדר עם הסוגר ביטחון".

דבורי מנדלוביץ: "לא חושבת שיעזור המחבל בד"כ יותר מהיר אולי מי שלמד הגנה עצמית יעזור לו יותר. אין ספק שזה עושה קצת ביטחון".

לצערה של שרי פלדמן, היא מדברת מניסיון: "לא יעזור. ברגע האמיתי אנחנו מאבדים את הכל.... מבחינתי גז מדמיע לא יהיה שימושי .. מניסיון".

ענת בן ברוך: "אני חשבתי להצטייד או גז פלפל או משהו חד".

תרצה אסתרזון: " חשבתי. בסוף בחרתי להתאמן על טכניקות קרב מגע. נראה לי יותר יעיל".

חני דובקין מעידה על עצמה שהיא טיפוס פחות היסטרי, אבל אחיותיה הירושלמיות רכשו גז פלפל.

גם שירה מילר לא בהיסטריה: "אם הייתי ירושלמית אולי זה היה מדבר אלי, הגז פחות... אולי הייתי קונה את השוקר שנראה כמו טלפון והולכת איתו ביד זמין".

אביגיל חזן: "חושבת ברצינות להצטייד".

אסתי לפה: "כחלק מהגנה עצמית תתחילו לדווח למשטרה על כל שב"ח שנקרא בדרככם, כמו שזה יכל להיות עובד בזק או עובד עיריה, זה יכול להיות גם פועל 'תמים' בבניין מולכם. ויש להם גישה לכלים כבדים במיוחד... ובלי רחמים על המעסיקים שלהם בבקשה"!!

ויש מי שכבר הצטיידה
מורן פינטו מגיבה בהיסטריה יחסית, אבל יש לה סיבה טובה: "מבחינתי.. זה לא לצאת בכלל מהבית' כולל לא לשלוח ילדים ללימודים. וכל זאת אולי מוקצן כי אי גרה על הציר של שמעון הצדיק... ומתעדכנת בזמן אמת מיציאת אנשי מג"ב מהתחנה וכ"כ ממשטרות מהתחנות סביבי".

שרה: "כן, אני. אני עובדת במרכז העיר ומסתובבת הרבה בחוץ במסגרת עבודתי. אני מתכננת מחר לקנות. לא בטוח שיעזור אבל זה סוג של השתדלות ".
רוית גבריאלי כבר רכשה! כרגע אזל בארץ המלאי . אז כך שאני בטח לא היחידה שקנתה"
חן סיפרה שבעלה הזמין בדיוק היום שני תרסיסים...
הדר בן שבת: "קניתי גז מדמיע. לא יועיל לא יזיק אבל חושבת להוסיף משהו יותר זמין בתיק. אבל הכי מפחיד אותי הבן שצריך לחזור לישיבה וביום שישי חזרה הביתה וביום ראשון שוב...."

יהודית סטפנסקי: אני בהחלט חשבתי על זה, ותוהה מה יהיה אפקטיבי בשעת סכנה.
לא בטוחה שזג מדמיע יעזור. הגעתי למצב שאני שוקלת לקחת סכין ממש חדה בתיק.
לא שאני חושבת שאהיה מסוגלת להשתמש בה, אבל אולי היא תעזור להרתעה".

דבורי פשדנובק מחזיקה בתיק כבר שנתיים את התרסיס.

נעמי וינרוב: "גז מדמיע. מחר מתחילה קורס מזורז של קרב מגע במועדון הקרוספיט בו אני מתאמנת.(מפה לשם נראה לי בתקופה הקרובה כדאי לי לוותר על העקבים...)"

אורלי טובולסקי חדד: "בדיוק חברה ואני סיימנו דיון בסופו החלטנו לרכוש גז פלפל. איפה קונים???"

אודיה כפיר: "מועצת שומרון מספקת לתושביה גז מדמיע במחיר מוזל. אז רכשתי"

יעל הדר: "קניתי לפני 8 חודשים בשביל הגנה עצמית מאנשים רעים. שמחה שיש לי כרגע בתיק גז פלפל. בכל פעם שאני ברחוב חוזרת מאוחר הביתה, הגז פלפל ביד שלי... כיום אין מצב שאין לי גז ביד אחת וטלפון ביד שניה כדי להיות מוכנה ולא לחפש בתיק. פותחת 10 עיניים לכל צד
ומתפללת. גז פלפל נותן ביטחון לפחות פסיכולוגי. פתחתי וסגרתי את הנצרה מלא פעמים
וגם השפרצתי פעם אחת כדי להרגיש איך זה פועל".

חני וינברגר: "אני לא יוצאת מהבית, אלא אם אני חייבת.. גם כשאני כן יוצאת אני מסתכלת סביבי כל הזמן. אני חושבת לקנות גז מדמיע.. אפילו שהסיכויים שזה יעזור הוא נמוך.. תכלס זה רק להתפלל ולהאמין שהכל מאת ה'".

רחלי זק: "האמת שאני לא חשבתי על זה, אבל הבוקר באימון ריצה בנות דברו ביניהן שהן רוצות ללכת לקנות, אחת ספרה שחיפשה כאן בכל חנות ופשוט אזל!! אז נראה לי שהשתכעתי ואלך גם לקנות, מעבר לזה הייתי הולכת לעשות גם קורס הגנה עצמית.."

יסכה אלוני: "כתקליטנית שיוצאת לאירועים בכל הארץ (כן גם בירושלים!!) אני כן מעוניינת להצטייד בגז מדמיע או שוקר חשמלי, אבל איך אומרים? אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר. מה שכן, לא מוותרת על סאונדמן גבר בימים האלה".

ומה היה לגברים לומר?
אליה נקי: " 2 ספרי תהילים בכיסים וגז מדמיע למקרה שינסו לחטוף לי אותם", והוסיף: "גז מדמיע אם לא יעזור חלילה בשעת סכנה עצמית, יוכל לנטרל במקרים מסוימים, מחבל שמנסה לפגוע באחר".

מאיר אשכנזי: "חושב להצטייד, אך טרם הספיקותי".

יחיאל רדוצקי רכש לעצמו ולאשתו וממליץ: "מומלץ מאוד, פלפל ולא מדמיע".

אם חשבתן או עדיין מתלבטות, כדאי שתקראו מה שיש לדניאל אוחיון להגיד על אמצעי הגנה מתקיפה: "חשוב להבדיל בין גז מדמיע, לבין תרסיס פלפל. גז מדמיע לא יעיל ברוב המקרים מכיוון שמדובר בתרכיב כימי שלפעמים לא פועל על אנשים במצב של שכרות או עוררות נפשית ותרסיס פלפל כן. כמובן שרכשתי, מסתובב עם זה והכי חשוב - פונה לזו שיושב מאחורי באוטובוס ומסכם איתו שהנסיעה הזו אני מבקש בלי דקירות..."
גז מדמיע גז פלפל פיגוע מחבל אינתיפאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד