ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בסאטמר חגגו 'סיום' והאלפים פרצו בשירה • צפו

שטייגען בחסידות סאטמר: מעמד סיום כפול בש"ס ובהלכה, בהשתתפות האדמו"ר ונגידי החסידות • סיקור נרחב ותיעוד

בסאטמר חגגו 'סיום' והאלפים פרצו בשירה • צפו


אלפי חסידי סאטמר השתתפו במעמד אדיר של סיומי חבורת זכרו ש"ס והלכה, חבורת ש"ס סיימו את סדר נשים והתחילו סדר נזיקין, וחבורת שו"ע סיימו את שו"ע אורח חיים מהלכות ברכות השחר עד אחר ברכות התפילה המעמד נערך במתחם ענק בפאתי שכונת וויליאמסבורג.

המעמד החל בסעודה לכלל לומדי התורה של חבורת "זכרו תורת משה" שייסד האדמו"ר מסאטמאר לזכר נשמת אביו האדמו"ר הברך משה מסאטמאר זי"ע. כנואם הכבוד שימש הגה"צ רבי מיכאל דוב וויסמאנדל, ראש ישיבת הרמה דנייטרא שהלהיב את לבבות הלומדים לקראת המשך הלימודים.

שיא המעמד היה הסיום על ההלכות שערך הנגיד התורני רבי אליעזר קסטנבוים פטרון חבורת הלכה, סיום מסכת קידושין על ידי הנגיד ר' משה יחזקאל ווייס, ואמירת הקדיש על ידי הרה"ח ר' משה פרידמן המשב"ק, שהינו בתוך שנתו על אביו ז"ל.

לאחר מכן פרצו אלפי המשתתפים המסיימים בריקוד נלהב במשך שעה ארוכה, בתזמורת ענק בראש חבורת המזמרים ור' משולם גרינברגר מארה"ק. כאשר שני ניגונים חדשים הולחנו במיוחד לקראת המעמד.



לאחר הריקוד הסוער, הפתיע ראש הקהל קהילת סאטמאר הרה"ח ר' שאול פרלשטיין בבשורה מרנינה לאלפי החסידים, וסיפר שקהילת יטב לב דסאטמאר ביחד עם התאחדות אברכים רכשו "קאנטרי" ענק לאברכי חסידי סאטמאר בהרי הקטסקילס, בסיוע הנגיד ר' אברהם בער יעקבוביץ סגן ראש הקהל של סאטמאר.

האדמו"ר מסאטמאר נשא את המשא המרכזי ושיבח את אלפי הלומדים של החבורות, כמו כן דרש מכל חסידי סאטמאר להצטרף אל החבורות של ש"ס ושו"ע, והוסיף שכל המשתתפים שכבר השתתפו באחד החבורות מודים בפה מלא על אושר החיים שלימודי החבורות הביא להם. במיוחד הודה לעשרות נגידי סאטמאר שמכלכלים את הוצאות המלגות החודשית שמקבלים אלפי הנבחנים.

בצאת המעמד קבלו אלפי הלומדים סט מפואר של ש"ס עוז והדר - שפה ברורה, שנתרם על ידי הפטרון הנודע מניו יורק הנגיד ר' אברהם פנחס ברקוביץ, שאף נאם אצל האירוע ומתוך התרגשות הבטיח שינדב בכל מסכת שילמדו את הגמרות 'שפה ברורה' לתועלת הלומדים.















































































סאטמר חגיגות סיום חסידים נגידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד