כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הממשלה אישרה את החמרת הענישה על מיידי אבנים

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים: "אנו מברכים את ממשלת ישראל על ההחלטה החשובה שצפויה להגביר את ההרתעה"

הממשלה אישרה את החמרת הענישה על מיידי אבנים


לאחר מפגשים רבים שקיימו ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים עם שרים בכירים וראשי השלטון בישראל, אישרה אתמול (יום א') הממשלה את הצעת החוק שתחמיר משמעותית את העונשים על מיידי אבנים בקבוקי תבערה וזיקוקים. על פי הצעת החוק שאושרה בממשלה יועלה העונש משמעותית על המתפרעים שייתפסו זורקים אבנים והם יישפטו לארבע שנות מאסר.

מלבד ארבע שנות המאסר אף קובע החוק כי ישללו קצבאות מהוריו של ילד שהורשע בעבירת ביטחון או בעבירת יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה מתוך מניע לאומני או בזיקה לפעילות טרור. כמו כן, יוכל בית המשפט להטיל קנס על קטין והוריו, בהם הוצאות משפט או פיצוי לאדם שניזוק מעבירה, וזאת גם לאחר שהורשע.

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת הממשלה "אנחנו עושים זאת כהוראת שעה מתוך כוונה לבחון את מידת היישום, ובמקרה הצורך אף להחמיר את החוק".

בוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים בירכו על החלטת הממשלה שאישרה פה אחד את הוראת השעה ואמרו: "אנו מברכים את ממשלת ישראל על ההחלטה החשובה שצפויה להגביר את ההרתעה ולהפחית את אירועי הטרור בכלל, ובפרט צפויה ההחלטה להשפיע על הפורעים הערבים שמיידים אבנים על רכבים בשבילי הגישה להר הזיתים". אמר אברהם לובינסקי יו"ר הוועד.

יצויין כי בשנה האחרונה נפגשו ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים עם בכירי הממשלה והציגו בפניהם נתונים ממדינות רבות בעולם שהחמירו את העונשים על מיידי אבנים. ראשי הוועד דרשו משרי הממשלה לקדם את החוק האמור, לאור האירועים האלימים בהר הזיתים.
הר הזיתים אבנים ענישה החמרה ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד