י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בצל המתיחות: רבבות תלמידים ואברכים פתחו את ה'זמן' בהיכלי התורה

רבבות תלמידי ישיבות ואברכים, החלו הבוקר את לימודיהם בהיכלי התורה • במרבית הישיבות הוצבה אבטחה • בישיבת מיר שעל קו התפר בירושלים, התלבטו כיצד לנהוג • ראשי הישיבות נשאו דרשות חיזוק לרגל המצב

בצל המתיחות: רבבות תלמידים ואברכים פתחו את ה'זמן' בהיכלי התורה
פלאש90


זמן חורף בזמן מלחמה: רבבות תלמידי ישיבות ואברכים החלו הבוקר (ד') את זמן החורף תשע"ו בהיכלי התורה והישיבות.

זמן חורף מהווה את עונת הלימודים הארוכה ביותר במחזור השנה הישיבתי. במיוחד נכון הדבר השנה, בשל היותה שנה מעוברת, והזמן ייארך 6 חודשים.

ברבים מהישיבות התייחסו ראשי הישיבות למתרחש ולגל הטרור, וקראו לתלמידים להתחזק בלימוד התורה. ברבים מהישיבות הדגישו את הצורך ללמוד ברציפות ללא הפסקה.

בהיכלי הישיבות, ובפרט בירושלים הוגברה השמירה והאבטחה. בישיבת מיר, הגדולה בעולם, התלבטו כיצד לנהוג. הישיבה ממוקמת על קו התפר בשכונת בית ישראל בירושלים, אך בשל ריבוי התלמידים מתקשה הישיבה לאבטח את עצמה. בשערי הישיבה לא הצליחו עד כה למצוא פתרון משביע רצון שיאפשר בדיקה לכל נכנס.

על פי הוראת הגראי"ל שטיינמן, בחורי חו"ל ישובו לישראל כרגיל הגראי"ל אף הבטיח שאם תחילת הזמן הפיגועים ייפסקו. גם הגר"ח קניבסקי הורה לבחורים להגיע להיכלי הישיבות והמליץ להציב מאבטחים בשערי הישיבות והמוסדות.

נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן הורה ‏לכלל תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים לפתוח את זמן חורף ב'תענית דיבור כללית' לכל הפחות למשך השעה הראשונה של הסדר בישיבות ובכוללים. עוד קרא הגר"ש להרבות בתפילה ובתחנונים לרפואת נפגעי הטרור ולישועת כלל ישראל.

בפתיחת הזמן אמש בישיבת פוניבז' נשא הגר"ש מרקוביץ שיחת חיזוק ואמר: "הימים ימי פחד והמצב לא פשוט, אך בידינו לבחור האם אנו פוחדים מהמצב או מה', נגזר עלינו פחד ודאגה ואנו יכולים שהם יהיו פחד ודאגה מהטרור ומהפיגועים, או שהפחד והדאגה יהיו על מצבנו הרוחני והעליה בתורה".

הגאון רבי מאיר סולבייצי'ק ראש ישיבת בריסק ‏נשא גם הוא דברים בישיבתו ואמר: "חבי כמעט רגע - בתוך היכלי הישיבות. המצב הבטחוני רעוע בגלל הזלזול בבני הישיבות יש להתחזק בתורה ויראת שמים".

ובעולם הישיבות ממשיכים להפיץ תורה: עם תחילת הזמן ערך בישיבת בית מאיר מעמד סיום הוצאת ספריו של ראש הישיבה הגאון רבי צבי רוטברג. מדובר בסדרת הספרים 'מודע לבינה' 8 כרכים במעמד השתתפו ראשי הישיבה ורבניה וכן רבה של ירושלים הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר.

כך גם לרגל זמן החורף יצאו לאור במהדורה חדשה, ספריו החדשים של ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן.
ישיבות זמן תורה פיגועים זמן חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד