י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב מוצפי: "מצווה לחבוט בראש המחבל עד שלא תשאר בו לחלוחית חיות"

הרב בן ציון מוצפי, מגדולי פוסקי עדות המזרח, יוצא בהצהרה חריפה כיצד יש לנהוג במחבל - על אף שהוא כבר לא מהווה סכנה, ועל אף שהשתלטו עליו כוחות הביטחון • ומה יש לרב לומר על דעתו של הרב סתיו?

הרב מוצפי: "מצווה לחבוט בראש המחבל עד שלא תשאר בו לחלוחית חיות"


הטרור והמחבלים הדוקרים: הגאון רבי בן ציון מוצפי מגדולי הרבנים הספרדים בדור נשאל היום (ד') כאשר מחבל ערבי מנוטרל ושוכב על הרצפה האם מותר לבעוט בו או להרביץ לו או לירות עליו כדי להורגו? או שיש איסור, מאחר שהשתלטו עליו כוחות הבטחון.

תשובתו של הגרב"צ מוצפי הייתה ברורה - "מצווה להחזיק בראשו ולחבוט בו בקרקע עד שלא תשאר בו לחלוחית חיות. ואל תקשיב לסתיו, כי המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על הצדיקים".

הגרב"צ מוצפי תוקף את הר' דוד סתיו, יו"ר 'ארגון רבני צוהר', שהוציא השבוע הודעה כיצד יש לנהוג כלפי הערבים והמחבלים בזירות הפיגועים, הגרב"צ מוצפי אף בוחר שלא להוסיף לו את הכינוי "הרב".

הרב סתיו אמר כי חשוב "לשמר את עליונותנו המוסרית", ופסק כי "לא לפגוע במי שאינו מעורב בפעילות רצחנית ולא לפגוע באלו שכבר נוטרלו ואינם מהווים סכנה. לא בגלל שהם אינם בני מוות. הם ראויים לכך. אבל זו אינה דרכנו. פגיעה בטרוריסט שנוטרל מהווה נזק כפול. הנזק המשני הוא כשתמונות אלה מופצות, הנזק העיקרי הוא הפגיעה בנורמות המוסריות שלנו".

הרב מוצפי מחבל מנוטרל לחבוט בו דוד סתיו ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד