כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חבר הכנסת מוזס: "לא ייתכן שאנחנו נלמד אותם דרכי הרג ולחימה"

חשיפת 'בחדרי חרדים' על תקצוב שיעורי אלימות במזרח העיר בשכונות מהם יוצאים המחבלים, מגיעה לכנסת • וידאו

חבר הכנסת מוזס: "לא ייתכן שאנחנו נלמד אותם דרכי הרג ולחימה"
פלאש90


חשיפת 'בחדרי חרדים' מגיעה למליאת הכנסת: היום (ד') נערך במליאה דיון בהצעה לסדר בשל המצב הביטחוני - יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס, נשא נאום סוער נגד תקצוב לימודי קרב מגע ואגרוף במזרח ירושלים על ידי העירייה, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.



מוזס, החבר בועדת חוץ וביטחון, אמר מעל הדוכן - "בתי ספר במזרח ירושלים, מתוקצבים על ידי משרד החינוך ועל ידי העירייה. בהסכמי אוסלו הסכימה המדינה שילמדו בהם את תכניות הלימודים של המדינה הפלסטינית. כלומר, בתקציבי מדינה מממנים בתי ספר, בניית מבנים, רכישת קרקעות פרטיות לצורך בניית אותם בתי ספר, כשמתוכם יוצאים פורעים ומפגעים".

מוזס המשיך: "מקומם ביותר לשמוע, שבג"צ אישר לעיריית ירושלים במשך שנים, לרכוש מגרשים מבעלות פרטית כדי לבנות עליהם בתי ספר ולפתור מצוקת מבני חינוך, אותו בג"צ שאמר להרוס בית כנסת בגבעת זאב בשל היות הקרקע בבעלות פרטית, ואותו בג"צ שמקשה על הריסת בתי מחבלים".

מוזס התייחס לחשיפת 'בחדרי חרדים': "האבסורד הוא מה שלאחרונה פורסם ב'בחדרי חרדים', כי עיריית ירושלים מממנת על חשבונה שיעורים לשעות הפנאי, לקרב מגע, אגרוף, קראטה, בשכונות הערביות של ירושלים.

"מה קורה אתנו? איפה אנחנו נמצאים? מה אתם חושבים שמלמדים שם? מחנכים לשנאה ואנטישמיות, מחדירים שטנה, הסתה נגד היהודים. הכל בספרי הלימוד. הכל במימון משרד החינוך. אז פלא שאח"כ בשעות הפנאי הם מפגעים בנו ומשליכים עלינו בהפסקות הלימודים אבנים מחודדות?.

"משחקי הילדים שלהם הם מלחמות דמים. הם משחקים רק משחקי הרג ולחימה. אוי לאותה בושה. אלו פירות ביאושים שצמחו על שנאה תאומית", סיים מוזס.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את דרישת חברי מועצת העיר מראש העיר ירושלים ניר ברקת לעצור את התקציב עמו מממנת העירייה קורסים לאגרוף וקרב מגע לנערי מזרח העיר ירושלים.

בין השכונות בהן מתוקצבים הלימודים הללו - שועפט, עיסאוויה, א טור, סילוואן, ג'בל מוכבר ותקורה, שכונות שהוציאו מתוכן מרצחים רבים, ובחלקן יש התפרעויות והפרות סדר כמעט מדי יום.

מדובר בתקציב לא מבוטל - כך למשל בכל אחת מהשכונות סילוואן, ג'בל מוכבר, שועפט ועיסאוויה מתוקצבות 30 שעות שבועיות של לימודי איגרוף ל-40 חניכים, ו-60 שעות שבועיות של לימודי קרב מגע ל-20 חניכים. מוביל המאבק בירושלים הוא חבר המועצה אריה קינג.

משה ליאון: "לבדוק את החוגים באופן מקיף"
בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר חבר מועצת העיר ירושלים נחמניאל סבן מש"ס: "אני דורש מראש העיר לעצור את התקציבים, בזמן שרק לאחרונה יצאו מאזורים אלו שני מפגעים עם תעודות זהות כחולות בגילאים שאותם מלמדים את הקורסים האלו".

גם חבר הנהלת העיר משה ליאון אומר ל'בחדרי חרדים' כי "יש לשים דגש ולבדוק בצורה מקיפה את כל סוגי החוגים המתוקצבים ע"י העירייה, כולל חוגי איגרוף וקרב מגע ביחד עם הגורמים המקצועיים ומשטרת ישראל".

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג אומר לנו כי "במקום שהעירייה תממן קורסים להגנה עצמית ליהודים שמותקפים וזאת כחלק מפרויקט 'עיר ללא אלימות', העירייה מלמדת את הנוער הערבי במזרח העיר קרב מגע ואגרוף, התרעתי על כך מבעוד מועד, לצערי במועצת העיר לא מצאתי כל אוזן קשבת לכך, הזהרתי שהמיומנויות הללו יופנו נגד יהודים וגורמי ממשל: משטרה, עירייה ועוד".
אגרוף קרב מגע מזרח ירושלים טרור מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד