כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

משפחות שכולות הפגינו: "תטפלו בכביש 31, כביש הדמים"

למרות האבל ממשיכים להילחם. מנכ"ל אור ירוק: "לו הייתה גדר הפרדה בכביש אולי ניתן היה להציל את חייהם של עשרות בני אדם. אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים בכביש, חייבים להפוך אותו מכביש אדום ומסוכן לכביש ירוק ובטוח"

משפחות שכולות הפגינו: "תטפלו בכביש 31, כביש הדמים"


לפני כשנה איבדה ריבה אילצ'נקו את בעלה ובתה בתאונת דרכים קטלנית בכביש 31. נהג שיכור עקף אוטובוס בצומת חתרורים ופגע בהם, כתוצאה מהפגיעה נהרגו איגנט ומאיה אילצ'נקו. האזכרה לציון שנה למותם נערכה ביום א' האחרון, 11.10.2015, בקטע הכביש בו ארעה התאונה, בה השתתפו עשרות בני משפחה, חברים ומתנדבי אור ירוק. ריבה בחרה לערוך את האזכרה דווקא במקום התאונה על מנת לקרוא למדינה לקחת אחריות על הסכנות המצויות בכביש הדמים.

לפי נתוני "אור ירוק", מתחילת השנה נהרגו יותר מעשרה בני אדם בתאונות דרכים בכביש 31, שמוגדר אחד מהכבישים האדומים והמסוכנים במדינה. בעשור האחרון גבה הכביש את חייהם של כ-85 בני אדם וכ-1,500 בני אדם נפגעו בו.

רק בסוף השבוע שעבר נהרגו שני צעירים בהתהפכות כלי הרכב שבו נסעו בסמוך לישוב לאקיה ומספר שעות קודם לכן נהרגה תיירת בשנות ה-50 לחייה במהלך ביקור בארץ.

קטע הכביש שבין ערד לים המלח, אותו קטע כביש שגבה את חייהם של איגנט ומאיה אילצ'נקו, לא נמצא בטיפול תשתיתי ואף לא בתכנון כלשהו. לאחרונה הושלמו העבודות בקטע הכביש שבין צומת שוקת לערד לאחר שנים רבות ובימים אלו מתבצעות עבודות בקטע הכביש שבין להבים לצומת שוקת.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב:"האירוע הזה מזכיר לנו כמה הכביש הזה מסוכן ומהווה תמרור שמזהיר אותנו כי עוד אנשים ייהרגו בכביש אם משרד התחבורה לא ישפר את התשתית לכל אורך הכביש כמו גם בכבישים אדומים אחרים. הכי קל זה תמיד להאשים את הנהג, אבל לו הייתה גדר הפרדה בכביש אולי ניתן היה להציל את חייהם של איגנט ומאיה ז"ל ואת חייהם של עוד עשרות בני אדם. אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים בכביש, חייבים להפוך אותו מכביש אדום ומסוכן לכביש ירוק ובטוח. זה מציל חיים וגם משתלם כלכלית".

"אני יודעת מה עברתי ולא רוצה שאחרים יעברו את זה", אמרה ריבה בעצב. אני לא יודעת איך החיים שלי ייראו בהמשך. ביום אחד איבדתי שני אנשים יקרים לי, אבל אני צריכה להמשיך לחיות. יש לי ילד בן 15 וילדה בת 7 שצריכים את אימא שלהם. אין לי ברירה. אני צריכה להראות שממשיכים ולא מוותרים. צריך לאהוב את החיים ולעזור לאחרים. המלחמה שלי נותנת לי כוח להמשיך".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד