י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"ילדי חינוך מיוחד 'מבלים' 3 שעות בנסיעה"

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, למשרד החינוך: "גבשו בתוך חודש תקנות המטפלות בהסעות של ילדים עם מוגבלויות"

מרגי. צילום: מרים אלסטר פלאש90
מרגי. צילום: מרים אלסטר פלאש90


בעקבות פניות רבות שהגיעו לוועדת החינוך בעניין אי סדרים בהסעות של ילדים עם צרכים מיוחדים למוסדות החינוך, קיים הבוקר (ד) יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי דיון בנושא.

בדיון עלו טענות של הורים מכל רחבי הארץ בעניין אי סדרים במערך ההסעות של הילדים עם הצרכים המיוחדים למוסדות החינוך. "אני לא מפסיק לקבל פניות בנושא", אמר היו"ר מרגי, "ואני לא מבין למה אין עדיין פתרון. אני מתכוון לצאת להסדרה אחת ולתמיד".

עו"ד אהרונוף מארגון 'בזכות' אמרה בדיון: "ריכזנו בארגון פניות רבות - הבעיות רבות החל מילדים ש'מבלים', כשלוש שעות בנסיעה, מלווים לא מתאימים, מחסור במלווים, חברות הסעות שזוכות במכרז אך אינן עומדות בתנאי המכרז, נהגים שלא עוברים בדיקות, העברה של התפקיד ל'חאפרים' ועוד ועוד". עוד אמרה כי למרות ריבוי הבעיות, ולמרות שחוק הסעה בטיחותית לילדים ולפעוטות עם מוגבלות מקנה סמכות לשר להתקין תקנות בעניין ביצוע ההסעות - עד היום לא נכתבו תקנות שיסדירו סוגיות אלו, כמו גם חוזר מנכ"ל, וזאת למרות שמדובר בילדים הזכאים להסעה על פי חוק.

הגב' בן משה, אמא לילד עם מוגבלות, אמרה לוועדה: "כולנו הפכנו להיות מטפלים בבעיות פרט. משרד החינוך שורף כסף ציבורי סתם. תחשבו כמה יעלה החיסכון כשנפסיק לטפל בבעיות פרט. ברגע שיהיו תקנות מסודרות זה יחסוך המון כסף ציבורי והמון כסף של יועצים משפטיים".

ח"כ אורי מקלב: "הרשויות עושות את המירב עבור מוסדות החינוך המיוחד והמוסדות עושים הכל למען רווחת התלמידים. אבל בדרך למוסדות תלמידי החינוך המיוחד מופקרים. אין להורים עם מי לדבר על ההסעה ואין דרך להגיע לנהג. הרשויות הוציאו את ההסעות למכרזים כדי להוזיל עלויות כשבפועל החיסכון הזה מגיע על חשבון טיב השירות לילדים וההורים שנפגעים מכך".

שמעון אבני, מנהל אגף הסעות במשרד החינוך שמע את הדברים ואמר: "הדברים לא מסודרים עד הסוף. סוגיית התקנות צריכה להיבדק. אני לוקח על עצמי לעשות את העבודה הזאת". הוא הודיע כי ישב עם ההורים שיהיו שותפים מלאים לתהליך.

עם סיום הישיבה קרא היו"ר מרגי למשרד החינוך לסיים את ההיערכות להתקנת התקנות עד ל-15.11.2015 וכן ביקש להסדיר את תנאי העסקת המלווים ואף הציע להעסיק בנות שירות כמלוות בהסעות. "מדובר בבנות איכותיות ביותר שיעשו עבודה מצוינת", אמר מרגי.
מרגי ועדת חינוך תקציב חיסכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד