י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אבסורד: חיילים לא מורשים לצאת עם נשקם הביתה

ח"כ סלומינסקי בשאילתא דחופה: "הובא לידיעתי כי חיילים אינם יכולים לצאת הביתה עם נשקם כשהם יוצאים לחופשה"

אבסורד: חיילים לא מורשים לצאת עם נשקם הביתה


חבר הכנסת ניסן סלומינסקי יעלה השבוע במליאת הכנסת שאילתא דחופה המופנית לשר הביטחון, בעקבות תלונות שהגיעו אליו מחיילי מילואים שמשרתים ביו"ש. "הובא לידיעתי כי חיילי מילואים המשרתים ביו"ש אינם יכולים לצאת הביתה עם נשקם כאשר הם יוצאים לחופשה", כותב סלומינסקי ומבקש שמערכת הביטחון תודה בנכונות ההוראה, ותוהה האם אין מקום לשנותה לאור המצב הביטחוני.

סלומינסקי טוען כי הגיעו לידיו עדויות של חיילים מיחידות שונות על הוראה שקיבלו לפיה הם אינם יכולים לצאת לחופשה עם הנשק שאיתו הם משרתים במהלך המילואים. "חייל שמתאמן על הנשק ומשרת עם נשק, פתאום לא מאפשרים לו לקחת את הנשק. הוא צריך להפקיד אותו ולנסוע בלעדיו. ראשית, זו סתם בושה, ושנית, בכל התקופה הזו ראינו מקרים של חיילים פועלים בפיגועים, ועכשיו זה צו השעה. לא מדובר באנשים שלא יודעים להפעיל נשק. ועוד ליתר גיחוך, צריך להעניק ליווי של חיילים עם נשק לאותם חיילים שיוצאים מבסיסים לחופש. חשבתי שצוחקים ממני, אבל עשינו בדיקה והתברר שזה אמיתי וזו המציאות".

לשאילתא, למרבה האבסורד, ישיב ככל הנראה חברו של סלומינסקי לסיעה, ח"כ הרב אלי בן דהן, שבדרך כלל משיב לשאילתות מסוג זה בשם שר הביטחון, בתפקיד סגנו.

"אני מקווה שישנו את ההוראה הזאת ויפסיקו את הקרקס הזה", אומר לנו ח"כ סלומינסקי, שמדגיש כי בצבא אישרו בפניו, בשפה רפה, שאכן יש הוראות כאלה.

בצה"ל אמרו בתגובה ל'בשבע' כי הוראה גורפת בעניין שלילת אפשרות של חיילי מילואים ליציאה לחופשה עם נשק אינה מוכרת להם.

הידיעה באדיבות 'בשבע'
ובתוך כך, הערב דווח בוואלה! כי "גורמי צבא מסרו כי בצה"ל שוקלים בימים אלו לאפשר לחיילים שיוצאים לחופשות לקבל כלי נשק כדי להגביר את תחושת הביטחון ברחובות. לפי הגורמים, המהלך יאפשר לחיילים לנטרל מחבלים כפי שאירע בפיגוע הדקירה שהתרחש ליד דרך מנחם בגין בתל אביב, מול בסיס הקריה.

"הגורמים הסבירו כי הנושא נידון באגף המבצעים. לפני כמה שנים צומצמה באופן משמעותי חלוקת הנשקים לחיילי צה"ל בעקבות גל גניבות ומכירות נשק לגורמים פליליים וחבלניים".
בשבע חיילים נשק פליליים מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד