כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מהדורת שטיינמץ: לייבל'ה מתמודד עם גל הטרור

סיקור נרחב מחתונת הזמיר החסידי • מי לא עונה לשיחות מאייכלר? • ובמה מתעסק נשיא המדינה שבני עמו סובלים מטרור?

מהדורת שטיינמץ: לייבל'ה מתמודד עם גל הטרור


יום שני
"תגיד, לייבל'ה", שאל הדרעק התורן, "אתה לא מפחד להמשיך ככה לשוטט בערבים מחתונה לטיש וחוזר חלילה? לפחות קנית גז פלפל במכירה הגדולה במיר? עברת קורס הגנה עצמית בכולל של חב"ד?"

אז לא, לייבל'ה מודע לסיכונים הכרוכים בעבודה הסיזיפית של מעקב אחרי סלבריטאנו, והוא מוסר את נפשו למען המדור. סתם, שתדעו להעריך.

אבל למסירות נפש של ממש נדרש לייבל'ה השבוע דווקא בעיר שטרם עלתה על מפת הטרור, הלא היא נס ציונה המעטירה. ביום שני, כבר משעות הצהריים החל לייבל'ה בהכנות לקראת המאורע הגדול של היום - נישואי הזמיר החסידי מוטי שטיינמץ באולמי ויטראז'. את ה"ארבע אמות חדשות" עד לאולם בחר לייבל'ה לגמוע ברכבו של הכוכב העולה מ'משפחה' שלומי גיל, ובשעה היעודה הוא התייצב מעדנות בעמדת המאבטחים.

לאחר שהסתחבק עם שייעל'ה רוטנברג כדבעי [למזלו של לייבל'ה, הוא מכיר את שייעל'ה דנן מקדמת דנא, וכך נחסך ממנו חיטוט בכובע כדי לאמת את שמו], הצטייד בכרטיס כניסה והעפיל לתוכי האולם, שם פגש לייבל'ה את אגדת הסימוסים הביכלרית, מוישי חבוש השטריימל שאינו נפרד לרגע מהחתן דנן. לאחר ששוחחו על דא ועל הא, התמקם לייבל'ה בניחותא בין הבן של הח"כ הבעלזאי ובין העיתונאי והסופר שלמה קוק.

כשהגיע רגע האמת וההופעה החלה, עת עלה מרדכי בן דוד לבמה, הספיק לייבל'ה לחבק קלות את זאבי פריד בדרכו לחבריו ממקהלת 'שירה', ונעמד סמוך ונראה לדובר הירושלמי יעקב איזק, שלא פספס שום סלסול של M.B.D. לייבל'ה העדיף לחפש את איל ההון ופטרונו של שטיינמץ - שלמה יהודה רכניץ, אך אז נודע לו שהטייקון החרדי המריא אמש-החתונה ללוס אנג'לס בשל עסקים שאינם סובלים דיחוי. לרוע המזל, למרות שרכניץ יודע להפעיל קשרים חובקי עולם כדי לאשר טיסה לילית מיוחדת, אפילו אחרי ש'שקעה חמה', לא הושג האישור המיוחל [ואפרופו 'שקעה חמה', לייבל'ה שעקב בהשתאות אחרי ההופעה הייחודית של הנגיד בבית השואבה במיר, גילה לפתע שקצב הצלילים ותנועת הידיים על האורגן שונה במקצת. לאחר בירור נחשף כי האורגן היה מנותק ממערכת ההגברה, ובמקום זאת הושמע פלייבק שהוכן מראש].

במקום רכניץ, הסתפק לייבל'ה בברנז'ה המקומית, שהופיעה במלואה לשמחה, החל מפוליטיקאים דוגמת חנוך זייברט ואברהם רובינשטיין, וכלה בזמר אריק דביר ובמבוך אינסופי של מקהלות חסידיות. לייבל'ה שאף פעם לא מזהה מי הוא מי, מצא על במה אחת את 'שירה', 'נרננה' ו'מלכות', שמנהליהן אף נעמדו לתמונה משותפת ופגישה משולשת. נשאר רק לנחש מי המנהל שאמר לקולגה ש"שירה לא יודעים לשיר"... ועל זה לייבל'ה אומר "קשוט עצמך תחילה".





בשיאה של החתונה, הגיע השלב התורני של הערב: לייבל'ה צפה בסילודין בריקוד הכוללים לקראת 'זמן חורף' של הגרש"ב סורוצקין [להלן: השדכן של שטיינמץ] עם הגר"מ הרמן [להלן: איש הכולל של ג'י שוטנשטיין, הנמנה על הפלג הירושלמי]. המחיצות נפלו בריקוד סוער ונראה כי האחדות שורה באולם.





את עורך אתר הבית מני גירא התקשה לייבל'ה לתעד עם טליתו ותפיליו בידו, שכן האחרון הסתיר את פניו כמנהג אדמו"רים חשובים דפה. לייבל'ה גם התקשה להסתלף עם חיים בנט החביב שלא הבין מה רוצים ממנו, אפילו שוקי לרר היה עסוק מדי, ובלית ברירה הסתפק לייבל'ה במה שנשאר, ומצא את שמוליק אברהם החביב, שתפס גובה ועסק בתיעוד האירוע.





אחרי שאיחל מזל טוב לסגן החתן ומנהלו המוזיקלי בשעות הפנאי, רובי בנט, ולאחר שנזף בישראל כהן - החסיד היחיד בסביבה ששכח להצטייד בשטריימל, התפנה לייבל'ה לחפש את המפיק הדגול מיכאל כפלין, שהיה אחראי על האירוע, ומצא אותו מסתלף לדעת עם הזמר יואלי דיקמן והביכלר דלעיל שלא יודע לתת קרדיט.





למקרה שתהיתם, בסיום המופע המרהיב לא נשכח החתן באולם, והוא הוסע אחר כבוד על ידי עורך קו עתונות ינון פלח בכבודו ובעצמו. לייבל'ה מתקשה להבין את האובססיה של אנשי 'קו עתונות' לרכבים, לאחר שהתבשר השבוע שהקולגה היקר ואיש הפלג הירושלמי איתי גדסי התחדש ברכב דנדש, בכל זאת לא בכל יום תימני רוכש רכב ובלי ספק מדובר בתקדים דרמטי, שמכה 'כל הזמן' ב'כלל ישראל'. תיעוד למרבה הצער טרם נשלח למערכת לייבל'ה, ולפיכך נסתפק ברכבו המקושט של פלח.





חשבתם שזהו? נניח למוזיקאי לחגוג את ירח הדבש? לייבל'ה לא התאפק ועקב אחרי מוטי בשעות הבוקר, בעת שיצא לתפילת שחרית בבית הכנסת הגדול בבני ברק. שטיינמץ כבר רגיל שגם מבוגרים מתעדים אותו בהתלהבות נעורים בכל רמזור, אבל ספק אם יש מי שמצלם אותו בעליה לתורה.



יום שלישי
ביום שלישי, בעוד בערל'ה הזק"אי מבשר ללייבל'ה על ההחלטה הדרמטית להלביש את המחבלים ההרוגים בשחור, התארגן לייבל'ה בחופזה ויצא בחטף מביתו לבני ברק, שם חגג בשמחת בן ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן. החתן, בחיר ישיבת חברון, נישא לנכדת מרנא הגרב"מ אזרחי. לייבל'ה היה בטוח שאף נציג 'דגל' לא יעז לדרוך באולם, אך לאחר ששפשף את עיניו שוב ושוב, מצא מפגן כוח של ממש - כל העדות, כל החוגים, כל העסקנים. כולם כולם הגיעו להתמזל"ט עם יענק'ל והספודיק, ועל צבאם הגר"ח קניבסקי שכובד בברכה אחריתא. גם בית הגראי"ל כולו התייצב בחתונה, למעט הנכד המסור הרב דוד שפירא שהסתפק בשיחת טלפון מנומסת. כמנהג אלכסנדר והחסידים, גוטרמן גם קיים מצווה טאנץ עם הגרב"מ בריקוד סוער. כך זה נראה.



ואולי הסיבה להתייצבות המאסיבית, נעוצה בכפל אירועים, שכן באולם מתחת גוטרמן, חגג עורך 'יתד נאמן' הרב יצחק רוט את שמחת נישואי בנו. לשם הגיעו מלבד אישי הציבור כמובן ראשי הנהלת יתד נאמן בהובלת המנכ"ל זעליג אורלנסקי.





ובאותו ערב נערך במקביל בבית של האבא רובי בנט שבע ברכות לבן מוטי שטיינמץ, לשם הגיע חבר הכנסת ישראל אייכלר ועוזרו המסור חיים רבינוביץ, שבאו להירגע לאחר המשבר עם ליצמן בנושא הקצבאות, משבר שטרם ברור אם נפתר והאם במשרד הבריאות החלו לענות לטלפונים ליו"ר הוועדה לפניות הציבור... אייכלר, שהתרגש מהשירה והשתעשע מהוורטים של שעיה רוטנברג דלעיל, פרץ בריקוד סוער עם שטיינמץ. רבינוביץ לא פספס את ההזדמנות להצטרף.





לאחר בירור מעמיק, גילה לייבל'ה שאייכלר קיים בנפשו "מבית האבל לבית משתה", וקודם שהגיע לחגוג אצל שטיינמץ, ליווה למנוחות את הקדוש ישעיהו קרישבסקי הי"ד. לא ברור למה ואיך, אבל את הדרך להר המנוחות עשה הח"כ הנמרץ באמבולנס מד"א. וכמו תמיד, הדובר המסור לא פספס תמונה.





ומרוב אירועים, כמעט החמיץ לייבל'ה את ביקורו ההיסטורי של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בביתר עילית בהרי יהודה. למזלו של לייבל'ה, הדובר הביתרי המסור מוישה גלסנר, השוהה בימים אלו בלונדון המעטירה, לא שכח, והציף את לייבל'ה בתיעוד מרגש, סנסציוני ומרטיט. שליח לייבל'ה שנדחק בין ההמונים, הצליח לתעד את מפקדי האירוע, יהודה איזנברג ויוסי שיטרית [הביצועיסט של 'דגל' בעיר], נערכים לכניסתו של הגר"ח לאודיטוריום. לרגע קט חיפש לייבל'ה את האופוזיציונר המקומי מנחם זיידה, אבל אז הוא נזכר שזיידה לא אוהב להצטלם במקומות ציבוריים, ובהחלט אוהב לשלוח מכתבי תביעה מרשימים. לייבל'ה צחקק לעצמו וויתר על התענוג.



פינת המצב הבטחוני
יש כאלה שיכולים להרשות לעצמם: בעוד ה'עמך' נאבקים במרצחים שפלים ברחובות ובתחנות, נצפו בטיסה אמש לניו יורק כמה שנמלטו מהארץ עד יעבור זעם. הראשון הוא מזכיר המועצת והמלך של בני ברק אברהם רובינשטיין, ויחד איתו עורך הדין הבכיר ישראל ענדן. התירוץ הרשמי: פורום של ראשי רשויות חרדים.





והנה גישה אחרת ופרקטית יותר: לאחר שהשבוע הוחזרו הסמכויות של יו"ר דגל התורה באלעד אבי שטרן, התפנה עוזרו רפאל אלבז לשפר יכולות בהגנה עצמית בנשק קר. לייבל'ה מבשר מעל במה זו לאלבז כי האימונים מיותרים, לאחר שהוגברה השמירה על העיר, אלא אם אלבז מתכנן להתמודד עם יריב מבית.





ואפרופו יריב מבית, גם הדובר של העיר והאיש של פרוש, חיים לוריא, שלא מפסיק להתלהב בטוויטר מכמות התלמידים במוסדות התורה באלעד - התמגן ודאג להתאמן כנדרש.





והדרך השלישית להתמודד עם גל הטרור הגואה, היא לנצל את המסעדות ובתי הקפה הריקים לפגישות חולין מרתקות: יועץ התקשורת של שר הכלכלה, הנגב והגליל [באמת חשבתם שיהיה מדור שלם בלי להזכיר את דרעי?] גואל ועקנין, נצפה בשיחת תדרוך אישית ומעמיקה עם אבי שיף שמסקר פוליטיקה באתר הבית. בתחילה חשב לייבל'ה שהצמד קבע חברותא לקראת 'זמן חורף', אך לבסוף התבדה לשמוע שהם עסקו בפתיחת מושב החורף של הכנסת.





ואפרופו ועקנין הצדיק, שהכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו בערב סוכות, כשכולם בודקים את הלולבים בעיון, מה שגרם ללייבל'ה ולשאר אורחים נכבדים להבריז, נצפה בקבלת ברכה מהראשל"צ הגר"י יוסף, בעצרת לזכרו של מרן זצ"ל. לייבל'ה סקרן לדעת מי סידר לגואל את הקשרים והברכה.





ומגואל ל'מושך בחוטים' אחר: בצל אירועי יום הזכרון לשר לשעבר רחבעם זאב (גנדי) הי"ד, נערך טקס לזכרו במשרד התיירות, במהלכו הוזמן לשאת דברים על ידי השר יריב לוין (והעוזרת לילך ויהיו רחמיך מתגוללים) נכדו החרדי של גנדי - נפתלי זאבי.





וביום רביעי, רגע לפני ש'משפחה' הכריזו 'תורה מגנא ומצלא' ו'תורה הקדושה התחנני בבקשה', הגיע לייבל'ה למערכת בהר חוצבים, שם גילה את המפיק האגדי שוקי מילצקי המתקרא בפי כל חדב"נ, כשהוא יושב יחד עם העיתונאי גורף הלייקים שלומי גיל, והצמד עסוק בסגירות אחרונות. לייבל'ה חושף בהזדמנות זו כי בעקבות המצב הקשה החליט מילצקי לרכוש דירה ברמות ולא בגבעת זאב.





ברכות לנחמן גטר, המפיק הבלתי נלאה של עיתון 'המבשר', לרגל עבודתו החדשה כמנהל בגרפומדיה. ללייבל'ה נודע כי בהמבשר מתגעגעים ומחפשים מחליף.

ומה מעסיק את נשיא המדינה רובי ריבלין בימים טרופים אלו שבני עמו סובלים מטרור? לייבל'ה חושף כי לאחר שהראיס של בית שמש משה אבוטבול העניק לו את ספרו "העליה, השבר והנצחון", הבטיח הנשיא לקרוא אותו, ובימים האחרונים לאחר שקיים את ההבטחה - שלח מכתב אישי למוישה בו שיבח את הספר וכמובן את הסופר חנוך ברסלר-שיין, שכתב אותו מרישא ועד גמירא.

פינת המזל טובים וימי ההולדת:
ברכת מזל טוב לסופר החרדי איש ההגות מקלם פינת ברדיטשוב, המתפלסף הוותיק הרב מנחם פינס, לרגל הולדת הבן בשעה טובה, בכך נוסף עוד תושב לעיר כרמיאל, וכעת בטוח ימלאו את המכסות של האשכנזים בת"ת המקומי.

העיתונאי הג'ינג'י החרוץ אלי שלזינגר, שמעדכן גם את הערבים בציוציו המהירים על מוקדי הדקירות ברחבי הארץ, חגג את מלאות לו 30 שנה (ב' חשון). לרגל הגיל התפנה שלזינגר לרעייה יעל והשניים יצאו להפסקת אש של ארבע שעות ניתוק מהפלאפון. בצד השני של הקו הירוק התחשבו בשלייזי והפסיקו את גל הפיגועים לערב אחד.

העיתונאי יענקי קצבורג חגג גם הוא השבוע יומולדת (ל' תשרי) של 29 שנה. עם הספק כמו שלו לייבל'ה הצעיר מציב לעצמו מטרה...
שלומי גיל לייבלה יום הולדת המבשר פלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד