כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האם אין אבטחה בגני הילדים של 'חכמת שלמה'?

תחקירן 'משפחה' הצליח להיכנס לגן הילדים שבפתחו לא הוצבה, לדבריו, אבטחה • המנהל: "פרסום בלתי אחראי ושקרי"

צילום: גרשון אלינסון, פלאש90
צילום: גרשון אלינסון, פלאש90


במספר גני ילדים במגזר החרדי, לא מוצב מאבטח או שהאבטחה לקוייה, כך פורסם בתחקיר של מגזין 'משפחה'.

העיתון שלח אדם שאינו בעל חזות חרדית לשורה של מוסדות בערים החרדיות לבחון את מצב האבטחה. על פי הכתבה, בין היתר בגני ילדים 'חכמת שלמה' בירושלים לא הוצבה אבטטחה.

"בגני הילדים של חכמת שלמה לא נמצא מאבטח", אומר כתב העיתון, "הצלחנו לחדור פנימה ללא קושי. בשער עמד מלמד שניסה לחקור את מטרת בואנו. 'באתי לקחת ילד שלומד כאן', הייתה התשובה, אבל הוא לא נפל בפח. "איך קוראים לילד", הוא שאל ובאין מענה מספק נאלצנו לצאת החוצה".

בהנהלת מוסדות 'חכמת שלמה', דוחים את הטענות. הרב אברהם שלמה פינזל אומר ל'בחדרי חרדים' כי אין שבוע שהוא אינו מתריע בפני כל הגורמים הרלוונטיים על כך שלא מוצב מאבטח קבוע בפתח אשכול הגנים.

מעבר לכך, לדבריו, בשנים האחרונות מוצב באופן פרטי על חשבון התלמוד תורה שומר בכניסה לגן והוא מקבל תלוש משכורת קבוע מהת"ת.

לדבריו, שער הכניסה לגן הוא מגנטי הננעל אוטומטית והאפשרות לפותחו נמצאת בידי השומר או הצוות בלבד, מאז שהחלו השמועות על סוטים המסתובבים בשכונות החרדיות הוחמרו מאד נוהלי הכניסה לגן.

הרב פינזל אומר "קשה לי להאמין שכתב משפחה התרשם שבגנים שלנו הכניסה היא בקלות וחופשית, אך גם אם הוא צודק וכך היה. מה שלא מסתבר, זה חמור מאד מאד, מדובר בפיקוח נפש כפשוטו. לו היה אדם אחראי אפילו במעט, ולו היו מעסיקיו אנשים אחראיים. ראשית היה מתריע על הממצאים החמורים בפניי או בפני גורמים רשמיים אחרים, לפני שמפרסם הודעה לציבור העלולה לתת רעיונות ח"ו, אך כאמור מדובר בשקר ועלילה.

"מתחם הגנים שלנו מרושת במצלמות המתעדות כל מטר במתחם 24 שעות כתבי משפחה הסיירים מוזמנים לתת תאריך ושעה של כניסתם לגנים בקלות והנושא יבדק מול התיעוד במצלמות".

אליעזר שולמן עורך חדשות 'משפחה', אומר כי מדובר במחדל אבטחה חמור: "מדובר באדם שאינו בעל חזות חרדית, האיש מבפנים פתח לו את השער והכניס אותו פנימה, מדובר במחדל חמור".

שולמן מגיב לטענה כי לא נעשתה פנייה ישירה לתלמוד התורה על מנת להתריע על המחדל החמור, ואומר "פנינו לעירייה שהם האחראים". לשאלה מדוע לא פנו ישירות למנהלים אמר "אני לא מאשים את תלמוד התורה אלא את הרשות המקומית".
משפחה אבטחה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד