כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לפי הפרקליטות אלכסנדר לבלוביץ הי"ד לא נרצח

לא רוצחים? • הוגש כתב אישום נגד מיידי האבנים באלכסנדר לבלוביץ הי"ד: הם הואשמו בהריגה בלבד

לפי הפרקליטות אלכסנדר לבלוביץ הי"ד לא נרצח
אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים


אלכסנדר לבלוביץ הי"ד לא נרצח? כתב אישום הוגש היום (ה'), בבית המשפט נגד חמישה תושבי צור באחר, על העבירות הריגה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה חמורה.

על פי כתב האישום, בליל החג הראשון של ראש השנה, נפגשו הנאשמים עבד דוויאת (19), מוחמד אבו כף (18), אלוליד אטרש (18) ושני קטינים בני 17, בצור באחר. הם סיכמו ליידות אבנים לעבר כלי רכב הנהוגים על ידי יהודים שנוסעים בכביש "אשר וינר" המקשר בין דרך חברון לשכונת ארמון הנציב בירושלים, שם נוסעים במהירות גבוהה, ומעבר לכך זה נמצא בפאתי צור באחר. הסיבה לכך, כ"פעולת תגמול" והזדהות עם הפרות הסדר שהחלו בערב החג בהר הבית.

ארבעה נאשמים רעולי פנים וחמישי עטוף בדגל תנועת החמאס, יצאו מצור באחר לכביש. אחד מהם נשאר בשכונת אבו חאמד ושימש כתצפיתן להתריע במידה ויגיעו כוחות משטרה או צבא לאיזור.

הנאשמים מוחמד אבו כף ואלוליד אטרש, נעמדו לצד הכביש מצדו של הכפר צור באחר, ועבד דוויאת נעמד על אי התנועה המפריד בין שני הנתיבים. יחד הם יידו אבנים לעבר 6-7 רכבים שלכאורה נהגו בהם יהודים נהוגים על ידי נהגים הנחזים בעייני הנאשמים כיהודים, שהיו בדרכם מדרך חברון לארמון הנציב, המחבלים השליכו אבנים וחלק פגעו ברכבים החולפים במקומות שונים, במטרה לגרום לנוסעים ברכבים חבלות גופניות.

בהמשך, העבירו מוחמד אבו כף ואלוליד אטרש אבנים ממקום עמידתם בצד הכביש, לעבד דוויאת שעמד על אי התנועה בקרבת הרכבים אשר נסעו בכביש, זאת על מנת שיידה אותם על הרכבים החולפים ועבד דוויאת יידה אותם ממרחק של כמטר אחד לעבר הרכבים שנסעו בכביש במהירות גבוהה.

לאחר מספר דקות של יידויי אבנים לעבר רכבים חולפים, הבחין עבד דוויאת ברכב מסוג מזדה בצבע אפור אשר היה נהוג ע"י אלכס לבלוביץ הי"ד, שזוהה על ידיו כיהודי, שהיה בדרכו מכוון דרך חברון לכוון ארמון הנציב, בנסיעה מהירה במורד הכביש.

ברכב נסעו, יחד עם המנוח, א' ור' אשר חזרו מסעודת ערב חג ראש השנה מביתו של המנוח בהר חומה לביתן אשר בארמון הנציב. בשלב זה, נטל המחבל עבד דוויאת אבן בגודל של כ-10 ס"מ ובמשקל של כקילו, וידה אותה ממרחק של כמטר לעבר הרכב.

האבן חדרה את חלון הרכב אשר לצד הנהג וגרמה לאלכס לאבד שליטה על הרכב. הרכב סטה ימינה מן הכביש, פגע בעמוד חשמל ולאחר מכן בעץ אשר היה לצד הכביש, שם נעצר. כתוצאה מההתנגשות שנגרמה מהאבן, פגע בית החזה של אלכס בחזקה בהגה וגרם לקריעה של הלב ומעיכת בית החזה. כתוצאה מכך נפטר. כמו כן, א' נחבלה בבית החזה השמאלי באופן בו נשברו שש מצלעותיה, וידה השמאלית נשברה ונזקקה לגיבוס.

"במעשיהם האמורים לעיל, גרמו הנאשמים בצוותא חדא למותו של אדם שלא כדין, יידו אבן לעבר כלי תחבורה בנסיעה באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע בכלי תחבורה או את מי שנמצא בקרבת כלי התחבורה, וחבלו באדם חבלה חמורה שלא כדין".
אלכסנדר לבלוביץ רצח בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד