ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לא רק יהודים; לוסי אהריש תוקפת את ההנהגה הערבית

קשה ללכת נגד הזרם בפרט בימים של כאוס מוחלט • העיתונאית לוסי אהריש מפגינה אומץ לב ומאשימה ח"כים ערבים בליבוי הלהבות ושפיכת הדם • צפו

לא רק יהודים; לוסי אהריש תוקפת את ההנהגה הערבית


אולי קשה להיות שמאלנים בתקופה רגישה זו, כשבחוץ משתוללים מחבלים אחוזי סכינים ונשקים, טובחים ביהודים ללא אבחנה, אך לא בטוח שלהיות מחוץ למיינסטרים במגזר הערבי – קל יותר. ובכל זאת כל דבר ולו הקטן ביותר עשוי לעורר תקווה קטנה, שלא כל קול הקולות זהים.
קחו לדוגמה את לוסי אהריש, עיתונאית ממוצא ערבי-ישראלי, שבאומץ לב ראוי לציון, יצאה נגד חברי הכנסת הערבים ותקפה אותם בחריפות רבה.

בתוכנית "שיחת היום" ברשת, אתמול(רביעי) האשימה אהריש את חברי ההנהגה הערבית בליבוי הלהבות ושפיכת דם.

"זו האחריות שלהם על מה שקורה כאן". אמרה בקול מתרגש. "גם אם הסטטוס-קוו באל-אקצה, לצורך העניין, הופר, מה שלא קרה, האם זה נותן לגיטימציה למישהו לקום ולרצוח מישהו אחר בגלל שיהודי עלה חס וחלילה להתפלל בבית האלוקים? אני לא מבינה את זה ולא מעכלת את זה. איזה אלוקים רוצה ומרשה שאנשים ירצחו חפים מפשע? איזו בחורה מתפללת לאלוקים ואז מוציאה סכין מהתיק שלה לדקור אנשים?"

בעיניה של אהריש, השתיקה של המנהיגים הערבים רועמת מאוד ומזעזעת אותה. העובדה שאינם מנסים להרגיע את הרוחות, וגם אם לא לקבל את האחר, לפחות לא לגרום להרס חמור יותר, מוציאה אותה משלווה. "במקום לבוא ולהגיד, רגע חברים, כשכל זה יירגע הרי אנחנו נשלם מחיר כל כך יקר. האינתיפאדה השנייה גבתה מחיר כל כך יקר מהם ומהפלסטינים".

אחת מחברות הכנסת מהרשימה המשותפת, חנין זועבי, שידועה בגישתה האנטישמית ואף זומנה לחקירות בתקופת מבצע "צוק איתן" על רקע ביטויי גזענות והסתה, ממשיכה לעורר פרובוקציות גם בתקופה רגישה זו, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח נגדה חקירה פלילית. אחד הסרטונים שרצים ברשת בימים אלו הוא ראיון של זועבי, בו היא נראית קוראת ליהודים לחזור לאירופה. "פה יש מסגדים ויש פה מואזינים. זו ההיסטוריה של המקום. אתם לא רוצים לקבל אותם? תלכו מפה. נתניהו לא מבין. הוא חושב שפה זה אירופה, אז יותר טוב להיות באירופה. אני מקבלת את תחושת העליונות שלכם בשמחה ותלכו איפה שאתם צריכים להיות. באירופה".

בתוכנית בה התראיינה אהריש, התייחסה גם לעלייה השנויה במחלוקת של ח"כ ג'מאל זחאלקה, להר הבית, שתקף בקללות מבקרים יהודים ושוטרים. "הכי יפה ללכת בצעדות ולעלות לאל-אקצה ולצעוק, שאתה בכלל לא מאמין באלוקים אין לך בכלל דת אבל העיקר אתה אומר זה שלנו. על איזה שלנו אתה מדבר? זה בית ההורים, יש לך בעלות על זה? על מה אתם מדברים איתי? אתם מלהיטים אלפי צעירים לצאת לרחובות ולסכן את עתידם. זה לא הבן שלך יצא להפגין, זו לא הבת שלך יצאה להפגין והילדים האלה משלמים בחיים שלהם, בדם שלהם וזו האחריות שלהם על מה שקורה עכשיו".
לוסי אהריש חנין זועבי רשת הר הבית פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד