כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרובע היהודי מציג: קו מידע בדרך אל הכותל

אנשי הרובע היהודי ומערכת הביטחון יפעילו קו מידע שיעדכן על הדרך לכותל המערבי, ועל הפרות הסדר בעיר העתיקה

חיילים בכניסה לעיר העתיקה בשער שכם ברובע המוסלמי, צילום: פלאש90
חיילים בכניסה לעיר העתיקה בשער שכם ברובע המוסלמי, צילום: פלאש90


לאחר שבשבתות האחרונות החליטה המשטרה על חסימת צירים לתנועת יהודים בעקבות התפרעויות התושבים הערבים, השיק היום (ה') קו מידע מיוחד שיאפשר לשמוע אילו צירים חסומים לתנועה ומהיכן מומלץ להגיע אל הכותל.

מספרו של הקו הוא 0799303030.

את הקו הגו וועד תושבי העיר העתיקה יחד עם מתנ"ס הרובע היהודי ואנשי הביטחון. התושבים מצפים כי לקראת שבת יוכלו אלפי המתפללים לבדוק מהיכן ניתן להגיע בליל שבת אל הכותל.

התושבים מספרים כי על הקמת הקו הוחלט השבוע בישיבת נציגי התושבים שהתקיימה בלשכת חבר המועצה הרב יצחק פינדרוס ואריה קינג. בישיבה השתתפו גם קצין הביטחון (קב"ט) של ההתיישבות היהודית ברובע המוסלמי, קב"ט עיר דוד וקב"ט מעלה הזיתים. סוכם כי קציני הביטחון ישתתפו בהפעלת הקו ויעדכנו בו את המידע בזמן אמת מהשטח.

קו המידע שהוקם יכלול מידע עבור התושבים והמתפללים על אירועים של הפרות סדר של ערבים ובנוסף ידווח על חסימות של רחובות בעיר העתיקה והפסקת זרימת התחבורה ציבורית בידי המשטרה. המטרה היא, אומרים התושבים, לאפשר ככל האפשר את שיגרת החיים הסדירה בעיר העתיקה ובכותל המערבי.

"המצב בשטח הוא" אומר תושב העיר העתיקה המשמש כנציג הרובע היהודי בוועד התושבים "שגם במהלך השיגרה היומיומית אנשים לא ממש יודעים כיצד לתכנן את צעדיהם. מפקדים בדרג מקומי של המשטרה מקבלים החלטות מהרגע להרגע על חסימות צירים והפניית התחבורה הציבורית לדרכים חלופיות או השבתה כללית של הקו ולאנשים אין דרך לדעת מזה."
הרובע היהודי העיר העתיקה שער שכם שער יפו טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד