י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

זעם הפויקער: "חילול שבת גורם לפיגועים"

ראש העיר ירושלים הגיע למיטת ה'פויקער' הירושלמי ר' פסח קרישבסקי • הפצוע 'שטף' את ראש העיר והאשים אותו בחילולי השבת בבירה • בסביבת ברקת מכחישים

זעם הפויקער: "חילול שבת גורם לפיגועים"


הפצוע מפיגוע הדריסה בגאולה, ר' פסח קרישבסקי, המתופף המיתולוגי של החתונות בירושלים, המאושפז בקומה השישית בהדסה עין כרם, תקף את ראש העיר ניר ברקת בעת שביקר אותו, והאשים אותו באחריות לחילולי השבת בבירה.

היום (ה) בצהריים הגיע ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לבקר את הפצועים בבית החולים. במהלך הביקור הגיע לחדרו של ר' פסח קרישבסקי.

ראש העיר התעניין בשלומו של ר' פסח והציג עצמו כראש עיריית ירושלים, ר' פסח שאל שוב "האם אתה אחראי על ירושלים?" וכאשר ניר ברקת השיב בחיוב, אז החל ר' פסח 'לשטוף' את ראש העיר בדברי תוכחה.

"בגללך כל הפיגועים וההרוגים, בגלל שאתה פותח חנויות בשבת. אם תסגור את כל החנויות בשבת לא יהיו פיגועים. מי ששומר את השבת - השבת שומרת עליו", חזר ואמר. ברקת שמע את הדברים ויצא מהחדר.

מחוץ לחדר התעניין ברקת על טיבו של פסח קרישבסקי ןלאיזה חוג הוא משתייך, הנוכחים הסבירו לו שהוא בין היתר מקורב לגאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס, ו"לכן הביע את כאבו בפניך".

בתוך כך, מצבו של ר' פסח הולך ומשתפר. העסקן הרפואי הרב שמעון ברוין, יו"ר ארגון ביקור חולים יד אברהם, המתרוצץ בימים האחרונים במשך 24 שעות בין בתי החולים בירושלים ועומד לימינם של הפצועים בעזרה וסיוע יחד עם בנו חזקי, מספר ל'בחדרי חרדים': "מצבם של הפצועים משתפר בצורה מפליאה ואנחנו מקווים שבימים הקרובים הם ישתחררו. ר' פסח נמצא במעקב אחר דימום שיש בראשו, הפצוע ר' יום טוב נייהויז שנפצע בגבו ורגלו מתאושש לאט לאט בחסדי שמים".

"הילד בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב מאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה הר הצופים. שמו לתפילה נאור שליו בן רות. הציבור נקרא להמשיך להתפלל לרפואת רבי פסח בן רחל מרים הדסה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל ולרפואת רבי יום טוב ליפא בן רוזה".

מקורבי ברקת מכחישים את הדברים: "ראש העיר יצא מוקסם ממנו. פסח אמר לו שלשבת יש זכות ששומרת על ירושלים. ברקת הסכים וכיבד". לדבריהם, החולה אף ליווה את ראש העיר עד הדלת ושמח מאוד בביקורו.

הפיגוע במלכי ישראל בו נפצע הרב קרישבסקי
פסח קרישבסקי פיגוע דריסה ירושלים חילולי שבת ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד