י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הראשל"צ: "תפסיקו לעלות להר הבית" • האזינו

במהלך אזכרה לאביו הגר"ע זצ"ל, פתח הראשון לציון במתקפה חריפה נגד העולים להר הבית והתייחס לגל הטרור

צלום: מנדי אור, קול חי
צלום: מנדי אור, קול חי


במהלך האזכרה לזכר אביו הגר"ע יוסף במלאת שנתיים לפטירתו התבטא הראש"ל הרב יצחק יוסף בנוגע למצב הביטחוני הרגיש, ותלה את האשם בעולים להר הבית בניגוד לדעת ההלכה. בנוסף, התייחס הגר"י יוסף לעלילה הפלסטינית מצידו של אבו מאזן.



הגר"י יוסף נאם באירוע האזכרה בבית הכנסת הגדול בירושלים, ואמר כי - "אומרים כל יום בתפילה ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים, כולנו מתגעגעים לעיר הקודש ירושלים, שייבנה בית המקדש, אבל אצלם הלאומניות בלבלה אותם, ותראו מה שקורה".

הרב יצחק יוסף הוסיף ותקף את אנשי הימין העולים להר הבית: "אני כבר לפני שנה, באחת ההלוויות של הנרצחים הי"ד - נכדו של הרב בעדני, צעקתי ואמרת שצריך לשמור על ההלכה ולהקפיד על ההלכה שלא לעלות להר הבית.

"לאוייבים שלנו לא חסר סיבות, עשיו שונא ליעקב, למה לתת את הסיבות? למה לעבור על ההלכה? מי שקובע את ההלכה הם גדולי הדורות, הרוב אולי אפילו הכל, שאמרו שזהו חיוב כרת. אני קורא לציבור להפסיק עם הדברים הללו. תקשיבו לגדולי הדורות, לא תסורו מהדבר ימין ושמאל".



הראשון לציון, הערב בעצרת לזכר מרן זצ"ל - צילום: מנדי אור, קול חי

הרב תקף את אכזריות המרצחים והמפגעים והתייחס אף לדבריו של אבו מאזן - "עם ישראל נמצא במצב קשה מאוד, אנשים מפחדים ללכת ברחובות מרוב האכזריות שלהם והרציחות שלהם.

"לא הוציאו להורג ולא שום דבר. איזו אכזריות, ילד בן 13 יכול לרצוח עם סכין ולומר שיהודים הוציאו אותו להורג? איזה אכזריות. אנו נמצאים במצב מאוד קשה, מה שצריך לעשות זה לשבת ולעסוק בתורה ולהתחזק בלימוד התורה, זה מה שיגן עלינו" סיים הרב.




הראשון לציון, הערב בעצרת לזכר מרן זצ"ל - צילום: מנדי אור, קול חי

הגר"ד יוסף: "אין הבדל בין הכיפות"
נשיא תנועת אל המעיין ורשת החינוך של ש"ס וחבר מועצת החכמים הרב דוד יוסף, נשא אף הוא דברים בעצרת המרכזית לזכר אביו זצ"ל שנערכה בבית הכנסת הגדול, וביקש מהציבור להתפלל על חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל. "אין הבדל בין כיפה שחורה סרוגה וחילוני".

הגר"ד יוסף מחבר 'הלכה ברורה' קרא לציבור להתאחד ואמר: "אין הבדל בין כיפה שחורה, כיפה סרוגה וחילוני. אויבינו שונאים אותנו רק בגל שאנחנו יהודים ולא מבדילים בינינו. כל מי שהאויבים שונאים אותו, צריכים לאהוב אחד את השני ובאחדות הזאת נזכה לגאולה שלמה".

במהלך דבריו, התייחס הרב יוסף למצב הביטחוני ואמר כי "בימים הללו אלפים של חיילים ושוטרים עושים כל מה שהם יכולים לשמור עלינו ואנחנו צריכים לראות בהם שליחים של הקדוש ברוך הוא ולהתפלל עליהם".
ראשון לציון עובדיה יוסף הר הבית טרור פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד