כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרוש מזהיר את בג"ץ: "אל תהרסו בית כנסת"

סגן שר החינוך בנאום חריף ונוקב נגד ההחלטה להרוס את בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב • צפו בוידאו

פרוש. צילום: קובי הר צבי
פרוש. צילום: קובי הר צבי


המאבק נגד הריסת בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב בירושלים: בעצרת חירום שנערכה הערב (ה) נשא סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש נאום חריף, ותקף את בית המשפט העליון אשר הורה להרוס את בית הכנסת.

"כנגד בית המשפט העליון, אני לא אשתמש במילים חריפות. אבל הזכרתי רק השבוע באיזשהו הקשר אחר. כאשר הלכו למנות את פרופסור דניאל פרידמן לתפקיד שר המשפטים, אמר מי שכיהן כמשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חשין: 'אם אתה תיגע בבית שלי, בית המשפט העליון, אני אגדע את ידך'. זאת אומרת, כאשר המשנה לנשיא חשין חשב לרגע שפרופסור פרידמן הולך לפגוע בדבר שהוא מאמין בו שהוא קדוש, אז אם אתה תפגע בביתי, אני אגדע את ידך".



"אני לא אומר, אם אתם תובילו להחלטה שהורסת את בית הכנסת אנחנו נגדע את ידכם. חלילה, אני לא רוצה לומר את זה. אבל אני כן אומר, ההחלטה שלכם להרוס בית כנסת תגדע את היסודות שגם בית המשפט העליון עומד עליהן. המדינה הזו היא הרכב פסיפס מעניין, שרוב רובו של העם מסורתיים. אם יפגעו ויהרסו בית כנסת, גם היסודות של בית משפט העליון ייהרסו".

את דבריו סיים פרוש בקריאה לשופטים: "ומכאן ולכן אני פונה לשופטי בית המשפט העליון: חזרו בכם! לא יכול להיות מצב שבמדינת ישראל בהכשר בג"ץ יהרסו בית כנסת. היו לא תהיה!"
גבעת זאב איילת השחר בית כנסת החרבה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד