כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

זעזוע: כמאה פורעים פלסטינים העלו בלהבות את קבר יוסף

במהלך הפרות הסדר בשכם, פרצו עשרות פלסטינים למתחם הקבר, הניפו עליו את דגל פלסטין והעלו אותו בלהבות • שוטרים פלסטינים כיבו את האש, אך למקום נגרם נזק • ליברמן: "הפלסטינים כמו דאעש" • צפו בתיעוד מההשתוללות הלילית

זעזוע: כמאה פורעים פלסטינים העלו בלהבות את קבר יוסף


במהלך הפרות הסדר בעיר שכם הלילה (ה), קבוצה של כמאה מתפרעים פלסטינים הניפו דגל פלסטין על גג קבר יוסף הצדיק, הכניסו קרשים לתוך המבנה והעלו אותם באש.

כוח צה"ל נכנס לעיר, לעבר מתחם הקבר, ופיזר את הפורעים באמצעים לפיזור הפגנות. שוטרים פלסטינים כיבו את האש אך נזק נגרם למקום.


השריפה הלילה

לפני כשנה, בח' תמוז, חודש לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד מיכאל שער (16) מטלמון, יעקב נפתלי פרנקל (16) מנוף איילון ואיל יפרח (19) מאלעד, ימים ספורים לאחר רצח הנער מוחמד אבו ח'דיר ויומיים לפני פתיחת מבצע צוק איתן, פלסטינים ניסו להצית את קבר יוסף שבשכם. כוחות הביטחון הפלסטינים מנעו ממספר צעירים להגיע למתחם הקבר ולשרוף אותו תוך שימוש בירי גז מדמיע לפיזור הצעירים.

בכ' ניסן תשע"א, לאחר רצח בן יוסף לבנת (21) הי"ד על ידי שוטרים פלסטינים, עשרות פורעים פלסטינים גלגלו צמיגים בוערים לתוך הקבר, ששופץ מעט לפני כן, בניסיון להשחיתו. עשן היתמר מעל המקום וכבאית פלסטינית השיגה שליטה, לא נגרם נזק ממשי לקבר וכוחות ביטחון הגיעו למקום כדי לכבות את הדליקה ולשמור על המתחם.

ליברמן: "התנהלותה של הרשות הפלסטינית לא שונה מזו של דאעש"
גינוי מפתיע הגיע מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהצהיר כי יקים ועדת חקירה לבחון את ההצתה. הגינוי בא יממה בלבד אחרי שאבו מאזן הסית בחומרה נגד ישראל תוך שילוב שקרים בוטים.

יו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי ״הצתת קבר יוסף הלילה מוכיחה כי התנהלותה של הרשות הפלסטינית לא שונה מזו של דאעש, ולאחר שהצעירים הפלסטינים לקחו מאצ׳טות וסכינים כדי להרוג יהודים עכשיו הם גם שורפים מקומות קדושים ואתרי מורשת היסטוריים, בדיוק כפי שעושים אנשי דאעש לאתרי מורשת של הציויליזציה האנושית בעיראק וסוריה״.

לדברי ליברמן, ״הצתת קבר יוסף על-ידי המון פלסטיני שמוסת משקרי אבו מאזן ובהובלת פעילי פת״ח, רק מעצימה את הפליאה על אלו שגם היום לא מוכנים לראות את הכתובת המדממת על הקירות השרופים שלפיה אבו מאזן לא היה אף פעם, איננו ולא יכול להיות פרטנר ועדיין קוראים ומוכנים להיפגש ולהידבר עימו״.

השר אורי אריאל הגיב: ״הצתת אחד האתרים הקדושים לעם היהודי הוא שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית. בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל״.

השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי מסר בעקבות הצתת קבר יוסף הלילה: ״כואב לראות הצתה נוספת של מתחם קבר יוסף הצדיק. אני קורא למנהיגים הרוחניים במגזר הערבי לגנות בכל תוקף את ההצתה ואת הפגיעה החמורה במקום הקדוש לעם היהודי, זוהי פגיעה חמורה בסטטוס קוו במתחם הקבר. אני קורא לצה״ל ולשב״כ לעצור את הפורעים ולהענישם בכל חומרת הדין״.

שר הכלכלה, השר לפיתוח הנגב והגליל ויו"ר ש"ס אריה דרעי, אמר בעקבות הצתת חלקים ממתחם קבר יוסף בידי פלסטינים הלילה: "הצתת מקום קדוש הוא מעשה נבלה, דבר חמור מאד שילבה עוד יותר את האש ועלול לגרום להידרדרות. הפלסטינים שמפיצים שקרים על פגיעה של ישראל בהר הבית, צריכים לעשות הכל כדי למנוע הסלמה נוספת ולעצור את האש, את הפגיעות בנפש ואת הפגיעה במקומות קדושים ליהודים".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "הצתת מתחם קבר יוסף הלילה היא עוד ביטוי לשפל המוסרי של הרשות הפלסטינית שכשלה בשמירה על המתחם למרות התחייבויותיה, עוד מאז הסכם אוסלו. עלינו להתפכח מהאשליה שיש לנו פרטנר לשלום. מעניין מה יגידו האמריקאים שהיו שותפים להסכמי אוסלו על כך שהרשות הפלסטינית לא עומדת בהסכמים אלו כפי שהתחייבה".

בעקבות שריפת קבר יוסף הלילה על ידי פורעים ערבים, אמר אבי רואה יו״ר מועצת יש״ע: ״ראינו בכאב רב את התמונות הקשות מקבר יוסף וחשים זעזוע מהפגיעה במקום קדוש לעם ישראל. בזמן שהם מעלילים על מדינת ישראל האשמות שווא בנוגע לניהול הר הבית, הם שורפים כל זכר לקודשי ישראל. שוב מסתבר שאין תחליף לריבונות ישראלית בשמירה על מקומות קדושים. אנו דורשים את החזרת השליטה הישראלית במקום והסדרת כניסה ונוכחות יהודים באופן קבוע״.

מנכ״ל משרד החוץ, ד״ר דורי גולד: ״המתקפה הפלסטינית על קבר יוסף מזכירה את הפעולות של גורמים באיסלאם הקיצוני, מאפגניסטן עד לוב. ישראל מגנה בתוקף את הפגיעה בקבר יוסף רק בשל היותו מקום בו יהודים מתפללים. שריפת קבר יוסף ממחישה לנו ביתר שאת מה היה קורה למקומות הקדושים בירושלים אם הם היו בידיים של ההנהגה הפלסטינית. רק ישראל יכולה לשמור על האתרים הקדושים לכל הדתות בירושלים״.
להבות קבר יוסף פלסטינים טרור אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד