כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מה חיפשה המשטרה הצרפתית בבית כנסת בבלגיה?

מפקדי המשטרה ערכו סיור בבית הכנסת הפורטוגזי באנטוורפן, וקיבלו הדרכה מפורטת על תשמישי הקדושה • תמונות

מה חיפשה המשטרה הצרפתית בבית כנסת בבלגיה?


פגישה נדירה התקיימה אתמול (ה) בצהריים בבית הכנסת הפורטוגזי השוכן באנטוורפן שבבלגיה, וממוקם ליד בורסת היהלומים, בראשותו ובהדרכתו של הרב יוסף כהן.

אמש קיבל הרב כהן שיחת טלפון מראש המשטרה הבלגית, שסיפר לו שהוא מבקש להביא לבית הכנסת את ראשי המשטרה הצרפתית, המעוניינים להרגיש ולבדוק את חפצי היהודים, פתחי בית הכנסת, ובעצם לדעת על כלי הקודש של העם היהודי. לפגישה זומן גם ראש חברת השמירה היהודית תומר ראובני. שנתן הסבר והדרכה על הנעשה באנטוורפן.

ראשי המשטרה הצרפתית שאלו והתעניינו בכל נושא הביטחון, ובעיקר רצו לראות, לגעת ולדעת על תשמישי הקדושה במקום.

אחד המשתתפים סיפר ל'בחדרי חרדים': "כשהפקדים קיבלו הסבר על התפילין, הם הבינו ונזכרו שהם נתקלים בזה רבות, אבל בעין שלהם הם לא יכולים להבין ולקלוט שזה חפץ קדוש, ובעצם היהודי לוקח ונוטל אותו בכל מקום שהוא נוסע. הם סיפרו כי הם נתקלים בזה בשדות התעופה ובתחנות הרכבות. ובעבר כבר חשבו וחשדו שזה מין מטמון שהיהודים אולי מחביאים ומסתירים בו, אך כעת ראו מה יש בתוך התפילין".

בתום הפגישה מסרו הצהרה על המצב באירופה הנמצא בשליטה, וציינו "אנו פוקחים עין - הרבה מעבר למה שיודעים". המפקדים הודו לקהילות היהודיות על העזרה והתמיכה שהם חשים. הרב כהן נתן להם כמזכרת ספר של הקהילה המגולל את ההיסטוריה של הקהילה הפורטוגזית, שהייתה הקהילה היהודית הספרדית הראשונה באנטוורפן.











תפילין פורטוגוזים משטרה, צרפת אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד