י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכנובקא באבל: הגאון רבי יוסף בלזם זצ"ל

לאחר עשרות שנות הרבצת תורה בישיבות בעלזא ונדבורנא, נפטר מקורבם של הגר"ש וואזנר וה'פני מנחם' זצ"ל

מכנובקא באבל: הגאון רבי יוסף בלזם זצ"ל
קובי הר צבי


ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר הלילה (ה) הגאון רבי יוסף בלזם זצ"ל, מחשובי חסידי מכנובקא ור"מ בישיבות בעלזא ונדבורנה במשך עשרות שנים, לאחר שחלה בחודשים האחרונים והשיב את נשמתו ליוצרה כשהוא בן 80 בפטירתו.

תלמידיו מספרים כי רבי יוסף זצ"ל היה נחבא אל הכלים, הוגה ולומד שעות על גבי שעות, "דמות של אדם גדול", כדבריהם.

בצעירותו היה מראשוני התלמידים בישיבה לצעירים 'תפארת ציון' בבני ברק. במשך עשרות שנים היה מגיד שיעור בהרבצת תורה מופלאה. בתחילה היה ר"מ בישיבת בעלזא בבני ברק ולאחר מכן במשך עשרות שנים בישיבת נדבורנה.

באופן קבוע היה נבחן במפעל הש"ס את כל המבחנים, וגדולי ישראל מהדור הקודם בהנהלת מפעל הש"ס התפעלו מאוד מהיקף הידע וההתמדה העצומה שהייתה בו.

היה מקורב מאוד לפוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, וכמו גם לאדמו"רים מנדבורנה, טשרנוביל ומכנובקא. גם האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל כיבדו והעריכו מאוד.

כוח התמדתו וידיעתו בש"ס ובפוסקים היה לשם ולתפארת. בנוסף, היה חבר במשך שנים במועצה הארצית של אגודת ישראל ואף השתתף בכל האסיפות.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: בניו אהרון ר"מ בישיבת חכמי לובלין, איצ'ה ר"מ בישיבת אמרי אמת. חתנו מרדכי דוד אברמוביץ מייסד ונשיא המרכז הארצי לסת"ם.

הלווייתו יצאה הבוקר מביתו ברחוב דונולו 7 בני ברק, דרך בית המדרש ברחוב השל"ה, לבית החיים שע"י נציבי ישיבת פוניבז' - שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יוסף בלזם מכנובקא חסידים דמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד