ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אחרי יומיים של רגיעה: חייל נדקר סמוך לחברון; המחבל חוסל

"יום הזעם" הפלסטיני: מחבל התחזה לעיתונאי, דקר חייל בכביש 35 ופצע אותו בינוני עד קשה • המחבל נורה וחוסל • יריות נורו לעבר עמדה ורכב צהל"י • הפרות סדר, פצועים והרוג ברצועה • סכין נתפסה על גופו של בן 13 • צפו בוידאו מהפיגוע

אחרי יומיים של רגיעה: חייל נדקר סמוך לחברון; המחבל חוסל


יום הזעם הפלסטיני: בצומת הזית שבכביש 35 'חוצה יהודה', (בין מחסום תרקומיא לאדורה) מחבל דקר חייל צה"ל ופצע אותו באורח בינוני עד קשה. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי ביחידת הטראומה בבית חולים שערי צדק, שם נמסר כי הוא במצב בינוני ובהכרה.

מפרטים ראשונים עולה כי המחבל איגף כוח ובו ג'יפ של מפקד הגדוד שיצא לטפל בהפרות סדר. הכוח יצא מהג'יפ ואז הפתיע אותם המחבל ודקר את החייל בגבו. חיילי גדוד צבר של חטיבת גבעתי ירו לעברו וחיסלו אותו. טלוויזית 'אל קודס' המזוהה עם חמאס תיעדה את ההשתלטות על המחבל.

המחבל התחזה לעיתונאי כשהיה לבוש כצלם עתונות, לבוש באפוד זוהר ועליו הכיתוב press. הוא גם נשא עמו מצלמות, מה שאיפשר לו ככל הנראה להתקרב לחייל ללא שעורר את חשדו.

יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון: "יום לאחר שריפת קבר יוסף מאבות האומה הישראלית, הערבים ממשיכים להסית ולהתפרע. הפרות הסטטוס קוו ע"י הפורעים נמשכות ואני מחזק את ידי חיילנו ושוטרינו במלחמות בפורעים ביהודה שומרון ובכל מדינת ישראל".

באירוע נוסף שהתרחש קצת אחרי השעה 4, מחבלים ירו לעבר עמדת פילבוקס צה"ל צפונית לעפרה. בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

קצת לפני השעה 5, נורו יריות לעבר רכב צבאי באזור סילוואד. גם באירוע זה אין נפגעים, אך נגרם נזק לרכב. שלושה חשודים זוהו על ידי החיילים בורחים מן המקום. כוחות צבא מחפשים אחריהם.

מוקדם יותר היום נתפס בירושלים, בן מיעוטים, ילד בגיל 13 עם סכין.זאת בשל הכוחות הרבים הפרוסים ברחבי העיר בעירנות גבוהה. כוח שיטור הבחין בילד כבן 13.5 בחוב 'דרך שכם' בעיר.

על פי דיווח דובר המשטרה: "משהו בהתנהגותו עורר את חשדם של שוטרי מג״ב כשהוא התקרב לעברם. שוטר קהילתי ממרחב קדם שהיה עם שוטרי מג״ב ומכיר את תושבי האזור, לא הכיר את הילד וניגש לבדוק אותו, תוך שהוא שומר מרחק ביטחון ממנו.

"בסיוע שוטרי מג״ב, הוביל את הילד למקום מוצנע, ערך חיפוש על גופו ומצא סכין שהוסתרה בבגדיו".

הילד תושב בית חנינה, עוכב והועבר לחקירה במרחב קדם. הוריו זומנו למרחב.

מפקד מרחב קדם, נצ״מ חיים שמואלי מסר ״תוצאות ההיערכות הרחבה לצד המקצועיות, העירנות והדריכות המבצעית של השוטרים ומג״ב ניכרים מדי יום. אנו נמשיך לפעול בנחישות למען בטחון התושבים״.
דקירה פיגוע חייל חברון מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד