כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מכניסת האורחים של ירושלים: הניה מאכלס ע"ה

אלפי יהודים ברחבי העולם שהתארחו אצלה בשבתות, מקבלים בתדהמה את הידיעה המרה על פטירתה של הצדקנית שהאכילה בכל שבת מאות אנשים על שולחנה. הלכה לעולמה לאחר מחלה קשה

מכניסת האורחים של ירושלים: הניה מאכלס ע"ה


ברוך דיין האמת: בירושלים נפטרה היום, לאחר מחלה קשה, האישה החשובה הרבנית מרת הניה מאכלס ע"ה משכונת מעלות דפנה כשהיא בת 59 בפטירתה.

בכל שנות חייה התפרסמה בקרב תיירים מרחבי העולם שהגיעו לשבות בירושלים. מעלת הכנסת האורחים של המנוחה היתה מופלאה ונדירה. כך שביתה הפך לכתובת זמינה לכל דורש. בשבתות וחגים מאות אנשים הסבו על שולחנה, לכל ארוחה בכבוד ראוי.

דלת הבית הפתוחה לרווחה, והנעימות שהשרו על האורחים הפכו את כתובתה לאבן שואבת לכל. פעמים רבות הגיעו אורחים גם כאלו שאינם יהודים, לסעוד את ליבם בביתה, אך אף פעם לא בדקה ולא צינזרה בין הבאים.

אחד האורחים הקבועים שסעדו על שולחנה סיפר ל'בחדרי חרדים': "היא, להבדיל מהמוכר לכולם כיום, לא מינפה את החסד לארגון או לצורך פרנסה, הכול היה אצלה לשם שמים. היא לא עשתה מזה עניין, כולם היו רצויים אצלה באותה מידה".

הלוויתה מתקיימת בשעה זו, בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום שישי טרם כניסת השבת, (ערב שבת פרשת נח) בבית העלמין 'סנהדריה' הסמוך לביתה, שם נטמנה.

המנוחה ע"ה השאירה אחריה בעל, ו- 12 יתומים - כולם הולכים בדרכה מכניסי ומאירי פנים לכל יהודי.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
הניה מאכלעס מעלות דפנה מכניסת אורחים ירושלים לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד