ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פיגוע חמישי ביממה: ניסיון דקירה במחסום קלנדיה • המחבל חוסל

פיגוע דקירה חמישי ביממה: ניסיון דקירה במחסום קלנדיה • החייל לא נפגע • קודם לכן, מחבל דקר חייל בפניו במחסום בחברון ופצע אותו קל • המחבלים נורו וחוסלו • צפו בתיעוד מחברון

צילום: דוד זר
צילום: דוד זר


שוב ניסיון דקירה בחברון. מחבל דקר הערב (מוצ"ש), חייל צה"ל בפניו במחסום צה"ל בלב חברון. ניסיון דקירה גם במחסום קלנדיה. החיילים נפצעו קל. המחבלים חוסלו. לפי הדיווח, בשרוולים המובילים לעמדת הבידוק במחסום, החל להשתולל פלשתיני שיכור. מפקד תורן יחידת המעברים שהיה במקום ניגש להרחיק את השיכור עם שוטר נוסף, לאחר שהוציאו אותו מהמעבר, נכנס המחבל, הגיע אל הגב של השוטרים ודקר את השוטר עם סכין, המחבל פגע בשכפ"צ של השוטר, הסכין לא חדרה את השכפ"צ. הקצין והשוטר הגיבו במהירות ובמקצועיות, ביצעו ירי מדוייק לפלג גוף תחתון והמחבל נפל.

הזירה נסגרה וחבלן ניגש לבדוק את המחבל, במהלך הבדיקה התרומם המחבל וניסה לשלוף משהו מכיסו, במאבק עם החבלן הוא חטף מידו מספריים וניסה לדקור את החבלן, שוטר מג"ב שאיבטח את החבלן חיסל אותו. על גופו נתפסו 2 סכינים נוספות.

על פי הפלסטינים מדובר באיוב שחאדה בן 24 תושב מחנה הפליטים קלנדיה, שהיה כלוא בעבר בישראל.

כך גם, אירע פיגוע דקירה בחברון. המחבל טארק א-נטשה דקר חייל בחסם השוטר בין בית הדסה לתל רומיידה בישוב היהודי. החייל נפצע באורח בינוני עם דקירות בידו ובראשו. המחבל נורה ונוטרל, מצבו אנוש.

תושבים מקומיים, ניסו לחסום את האוטובוס הצבאי שפינה את המחבל. אחד התושבים הסביר: "מדובר בתגובה טבעית של ילדים ונוער במיוחד לאחר דברי מנכל מדא שהצהיר כי מחבלים פצועים קשה יקבלו טיפול עדיף:" רק עם שמזלזל בחיי ילדיו מתנהג בצורה רופסת מול אוייב רצחני".

,
צילום: מד"א ירושלים

מוקדם יותר אירעו שלושה אירועים - שניים מהם בחברון ואחד בירושלים. בבוקר שבת בסמוך לשעה 8:15 אירע ניסיון פיגוע, המחבל מוחמד עוואד קוואסמה בן 18 הגיע לבית הדסה שביישוב היהודי בחברון וניסה לדקור יהודי, הוא נורה ונהרג על ידו. כשעה מאוחר יותר, המחבל מועתז עוויסאת, בן 16 מג'בל מוכבר ניסה לדקור שוטר משמר הגבול ברחוב רב החובל בשכונת ארמון הנציב בירושלים, השוטר ירה והרג אותו. בסמוך לשעה 11:30 המחבלת ביאן אל-עסילי, בת 16, דקרה שוטרת מג"ב בחברון, פצעה אותה באורח קל ונורתה למוות. בסוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית 'וופא', דיווחה כי המחבלת נורתה למוות לשווא כאשר עברה במחסום.

עו"ד איתמר בן גביר אומר: "בצהרי יום שישי המואזין בחברון לא הפסיק להסית.כל מי שמתגורר באיזור יכול היה לשמוע את הצרחות שלו: 'אלאקצא, אליהוד ישראל', עשר דקות לאחר הדרשה כבר יצא לפועל הפיגוע בחוצה יהודה ומאז יש שטף :דורש ממחט חברון להפסיק ההסתה, לנתק המואזנים בחברון ולעצור במעצר מינהלי המסיתים.החיסולים בשטח חשובים אבל יותר חשוב לגדוע יד המסיתים ששולחים הרוצחים ומתהלכים חופשי".

דקירות נוספות מהבוקר
כך גם, ביום השבת, יהודי שהיה בפעילות ספורטיבית בארמון הנציב הבחין בצעיר ערבי עם תיק שעורר את חשדו. בסמוך לטיילת ארמון הנציב הבחין בצוות מג"ב מילואים הפועלים באזור, דיווח להם ומסר את תיאורו. הצוות החל מיד בסריקות, איתר את החשוד ברחוב הרב חובל וניגש לבדוק אותו.

לבקשת השוטרים המחבל מסר את תעודת הזהות שלו, תוך כדי בדיקה שלף סכין וניסה לדקור את השוטרים. המחבל הצליח לפגוע קל בידו של הקצין בצוות והשוטרים שהגיבו במהירות, ביצעו ירי וניטרלו אותו. על פי הפלסטינים מדובר במועתז עוויסאת, בן 16 מג'בל מוכבר.

מפקד מרחב קדם, ניצב משנה חיים שמואלי "שוב מדובר בנער צעיר שככה״נ גמלה בליבו החלטה לבצע פיגוע. אני קורא לכל ההורים, באשר הם, לגלות ערנות ואחריות כלפי ילדיהם והתנהגותם, בדגש להשפעות מזיקות".

כך גם, בבוקר שבת בסמוך לשעה 8:15 המחבל מוחמד עוואד קוואסמה בן 18 הגיע לבית הדסה שביישוב היהודי בחברון וניסה לדקור יהודי, הוא נורה ונהרג על ידו.

כך גם, בסמוך לשעה 11:30 המחבלת ביאן אל-עסילי, בת 16, דקרה שוטרת מג"ב בחברון, פצעה אותה באורח קל ונורתה למוות. בסוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית 'וופא', דווח כי המחבלת נורתה למוות כאשר עברה במחסום.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב לאירועים ואמר: "אני מבקש לשבח את החיילים, השוטרים והאזרחים שנתקלו בטרור הבודדים במהלך היממות האחרונות והפגינו ערנות, תושייה וקור רוח עד שניטרלו את המחבלים. הם ראויים לכל ההערכה על כך.

"המאבק בטרור דורש מאיתנו נחישות, סבלנות ושיקול דעת. כוחות צה"ל, משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי עושים לילות כימים כדי לסכל ולמנוע פיגועים.

"מדינת ישראל נלחמת ביד קשה נגד המפגעים ושולחיהם, בין אם מדובר בהתארגנויות או בבודדים מוסתים. תפקודם של חיילים, שוטרים ואזרחים, לצד האחריות שמגלים רוב האזרחים, מסייעים לנו להוביל את המאבק הנחוש בטרור עד שנוכל לו".

צילום: ציפי שליסל






חברון דקירה ישראל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד