כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קרי לנתניהו: "לישראל זכות להגן על עצמה"

מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם ראש הממשלה והביע תמיכה • נתניהו דחה את ההצעה הצרפתית לפיקוח בינלאומי בהר הבית

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: ארכיון


ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני ג׳ון קרי בליל שבת. קרי הביע תמיכה בישראל ואמר: "לישראל הזכות להגן עליה". זכות לאחר ההתבטאות האמריקנית המבישה עך "שימוש בכוח מופרז".

בליל שבת התקשר מזכיר המדינה האמריקני לראש הממשלה נתניהו והשניים שוחחו על המצב הביטחוני. בין היתר חזר קרי על דבריו בראיון לרדיו הציבורי בארה״ב שם אמר: "לישראלים יש את הזכות להגן על עצמם נגד כל אלימות כלפי חפים מפשע, בעיר העתיקה בירושלים ובכל מקום".

נתניהו ציין שהאלימות הפלסטינית נובעת באופן ישיר מהסתה שקרית של הרשות הפלסטינית ובראשה אבו מאזן, של החמאס והתנועה האיסלמית בישראל סביב הר הבית. נתניהו הדגיש שוב כי ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו. ןכי ישראל מפעילה את הכח הנדרש מול מעשי הטרור והפרות הסדר האלימות כולל הנסיונות לפרוץ את גדר הביטחון מול רצועת עזה.

במהלך השיחה סיכמו נתניהו וקרי כי ינסו להיפגש בימים הקרובים סביב הגעתו הצפויה של רה״מ נתניהו לברלין.

תוך כך, בישראל דוחים את ההצעה הצרפתית לפיקוח בינלאומי בהר הבית, ואומרים כי ההצעה מופרכת מיסודה.

נתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן ואת משרד החוץ, למחות על הנוסח המוטה והמופרך של ההצעה הצרפתית. הגורמים הוסיפו כי "מי שהכניסו מטענים וירו זיקוקים היו הפלסטינים שהפכו את הר הבית למחסן טרור והם שניסו לשנות בכך את הסטטוס קוו.ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו.

"ליהודים מותר לבקר בהר על פי הסטטוס קוו. אגב, על פי הסכמי שביתת הנשק מ-1949 היתה התחייבות בינ״ל לזכות ביקור יהודים בהר הבית. זכות שלא מומשה עד 67. מי ששומר על חופש ביקורים היא ישראל. ההצתה בקבר יוסף מעידה מה היה קורה למקומות הקדושים אם לא היו תחת שליטת ישראל. בדיוק מה שקורה בתדמור, ובעיראק".

השר לבחון פנים גלעד ארדן הגיב: "״ההצעה הצרפתית לשים משקיפים בינלאומיים בהר הבית היא מעוותת ומוטה. אנחנו פועלים כעת עם ארה"ב כדי לסכל אותה. עובדתית, מי שהפך את הר הבית למחסן טרור הם הפלסטינים. מי שמנסה לפגוע בסטטוס קוו ולמנוע ביקורי יהודים הם הפלסטינים. מי שמסית ומשקר בנוגע למתרחש בהר הבית הם הפלסטינים.

"ישראל הייתה ותמשיך להיות מחויבת לסטטוס קוו. מי שרוצה לשים משקיפים בינלאומיים נותן פרס לאלימות הפלסטינית ומחליש את ריבונות ישראל״.
ארהב ישראל הר הבית בינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד