י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ההגיון העקום של משטרת ישראל

כתושב העיר העתיקה בירושלים, מוחה יצחק פינדרוס על האווילות המשטרתית שהטילה הגבלות דווקא על יהודי המקום

צילום: ברוך לייבוביץ
צילום: ברוך לייבוביץ


שורת החלטות התקבלו בשבועות האחרונים על ידי משטרת ישראל ומפקדי השטח באזור העיר העתיקה, על סגירת צירים להולכי רגל ומתפללים יהודים.

כך גם יצאו הודעות בתקשורת לגבי הגבלת התנועה של פלסטינים באזור.

הדבר הביא למצב אבסורדי בו הוגבלה דווקא תנועת התושבים היהודים במקום. בכך למעשה נהפכה הקערה על פיה והוצרו צעדינו אל העיר העתיקה וממנה בימים עמוסים של חגים ובימי השיגרה החולית כאחד.

חשוב שכולנו נזכור כי למעלה מ-1000 משפחות יהודיות חיות בעיר העתיקה בירושלים, ואליהם מצטרפים קהלים נוספים של עשרות אלפי אנשים הפוקדים את הכותל מידי יום ביומו במהלך שעות היממה או אחת למספר ימים.

אנו דורשים דבר אחד בסיסי לו זכאי כל תושב ישראלי: היכולת להסתובב בבטחה וללא חשש בעיר הבירה. הירצחו של הרב נחמיה לביא ז"ל, תושב העיר העתיקה ורב"ט אהרון בניטה ז"ל במהלך חג הסוכות על יד בני בליעל רק מחדד את המצב המקומם אליו נקלענו.

מצב זה משקף את התנהלות המשטרה בתגובת להפרות הסדר בתקופה האחרונה. בעוד חלק מהתושבים הערבים והפלסטינים משתוללים במקום ועושים ככל העולה על רוחם, פעלה המשטרה בצורה הססנית ובאוזלת יד משוועת.

בנוסף, החליטה המשטרה על הצבת מגנומטרים במבואות הרובע. לראות ולא להאמין. מעבר לכך שהדבר תורם לשיבוש שגרת חייהם של תושבי העיר העתיקה והמבקרים בה, שער יפו אינו נתב״ג או כניסה לאצטדיון כדורגל, שיש בו צורך בגלאי מתכות.

יתרה מכך, מסתבר שבתוך העיר עצמה קיימות עשרות חנויות של סוחרים ערבים אשר מוכרות בין היתר סכינים, היכולים להפוך בין רגע לכלי לרצח יהודים.

כמי שחיים שנים רבות ברובע ומכירים את הנפשות הפועלות נוכחנו לראות בשבועיים האחרונים כי מאחורי ההתדרדרות האחרונה באזור , עומדים גורמים אינטרסנטיים המעוניינים בהבערת השטח ושבירת השקט ויחסי השכנות שנשמרו לאורך שנים בין התושבים הערבים והיהודים. אל לנו לתת יד לצעדים תמוהים של קציני משטרה המוכיחות לאותם גורמים כי החלטתם בדבר שכירת נשים פלסטיניות בכדי לחרחר ריב ומדון בעיר העתיקה – הייתה משתלמת.

אנו מודעים לחשיבות העצומה שרוחש רה"מ נתניהו לעיר ירושלים בכלל ולעיר העתיקה בפרט. יחד עם זאת, מדיבורים יפים והודעות מסוגננות לעיתונות לא ניוושע, וישנו צורך בהול בנקיטת צעדים אשר יחזירו לתושבי העיר העתיקה את הביטחון האישי, ויותר חשוב מכך: החזרת עשרות ומאות אלפי יהודים חילונים, דתיים וחרדים להתפלל בכותל המערבי, אשר מספרם פחת בצורה ניכרת בחג האחרון.

יש לדאוג לכך שאלפי תושבי ירושלים מכל קצוות הקשת, אנשי נטורי קרתא לצד קבוצות חיילים הגודשים את הכותל מידי שבוע בליל שבת, יוכלו לעשות את דרכם בהשקט ובביטחה.

מכיוון שעל פי כל ההערכות, גל ההתקפות והאיומים מצד הפלסטינים אינו צפוי להיפסק בקרוב, על ממשלת ישראל להפסיק למגן את עצמה לדעת. מוטלת עליה החובה לחשב מסלול מחדש, וזאת על מנת להראות לעולם כולו כי יש ריבון בירושלים.

יצחק פינדרוס הינו תושב וחבר ועד העיר העתיקה, וחבר מועצת העיר ירושלים.,
,
צהל טרור משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד