י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

30 חסידי 'שובו בנים' הותקפו בשכם; חמישה מהם נעצרו

בהקלטה מיוחדת נשמע הרב ברלנד מצווה את חסידיו ממקום מסתורו בחו"ל - "צאו לשפץ את קבר יוסף" • רק בתוככי שכם הבינו שהפעם זה לא ילך - הם הוקפו בשוטרים ובהמון זועם ואלים • רב המקומות הקדושים: "מעשה של טירוף"

חסידי ברסלב וחיילים מתפללים בקבר יוסף בשכם, צילום: פלאש90
חסידי ברסלב וחיילים מתפללים בקבר יוסף בשכם, צילום: פלאש90


קבוצת חסידי ברסלב נכנסו הערב לקבר יוסף הצדיק בשכם. הכניסה נערכה ללא תיאום עם צה"ל, בסמוך לקבר הוקפה הקבוצה בידי שוטרי הרשות הפלסטינית, והחסידים הותקפו במכות על ידי המון פלסטיני זועם - רובם הצליחו להימלט, וחמישה מהם נעצרו על ידי צה"ל.



קבוצת החסידים מנו כ-30 איש, הם יצאו למקום לאחר שמנהיג הקהילה הנמצא בגלות בחו"ל, הרב אליעזר ברלנד, ציווה בהקלטה מיוחדת שהופצה - "כולם יקחו דליים של סיד, יסעו מוצאי שבת יהיו שם בשתיים בלילה, ימלאו את האוטו בדליים של סיד יבש ומיכלי מים, יערבבו את הסיד עם המים ויתחילו לסייד. שיצאו ארבע חמש מכוניות ויסיידו את הקבר מחדש, יקחו כפפות והכל", זאת בעקבות השחתת הקבר על ידי פלסטינים בשבוע שעבר.

הם נכנסו בשעת לילה מאוחרת, ולא הצליחו להגיע למתחם הקבר כשהמון פלסטיני התגודד סביבם והחל לתקוף אותם. שוטרי הרשות הפלסטינית דרכו נשקים לעברם, תקפו אותם עם אלות ומקלות ואף עם קתות הרובים.

ההמון הזועם התקהל סביב והחל גם הוא מפליא בחסידים את מכותיו. חלק מאנשי הקבוצה הצליחו להימלט משכם, והשאר חיכה לבוא צה"ל, שעצר חמישה מהם בעקבות המעשה והם נמצאים במשטרת אריאל בשעה זו.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ גינה את כניסת המתפללים ללא תיאום עם צה"ל - "מדובר במעשה טירוף שאין לו היתר הלכתי כלשהו. אנשים אלה מסכנים את חייהם ומסכנים את כולנו אם ח"ו יחטפו בידי בני עוולה. יש להוקיע את מעשיהם ולפעול כנגד מעשים חמורים אלו".

מדובר משטרת מחוז ש"י נמסר כי "במהלך הלילה נכנסו כ-30 תלמידי ישיבה בירושלים למתחם קבר יוסף בשכם ללא תיאום ביטחוני וכתוצאה מכך הותקפו ואחד מהרכבים הוצת סמוך למתחם הקבר.

"מחקירה ראשונית עולה כי לטענתם נכנסו בהנחית הרב שלהם על מנת לצבוע את מתחם הקבר לאחר שנישרף ביום שישי לפנות בוקר. בהגיעם למקום חיכו להם שוטרי הרש"פ והחלו לדרוך עליהם נשקים להשפיל אותם ולתקוף אותם עם אלות ומקלות והכו אותם עם הנשקים. לאחר מספר דקות הגיע למקום המון זועם והחל להכות אותם.

"רוב תלמידי הישיבה הצליחו לברוח מהמקום ונתפסו חמישה, שלושה קטינים ושני בגירים אשר הוסגרו לידי הצבא שנכנס לחלץ אותם. החמישה הועברו לטיפול חקירות מרחב שומרון של מחוז ש"י, שם נחקרו בחשד להפרת הוראה חוקית.

"חמשת הפצועים חבולים בכל חלקי גופם והם קיבלו טיפול רפואי במקום על ידי תאג"ד צבאי. החמישה יועברו לבדיקת מצבם הגופני בבית החולים ולאחר מכן לדיון בבימ"ש לצורך הארכת מעצרם".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה לאירועים כי "אני דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מיידי לטיפול רפואי. לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו הערב המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול. יש לבצע מעצרים נגד המחבלים עם מדים המכונים שוטרים פלשתינאים. שוב הוכח כי מי שנתן להם נשק שיחק בחיים של תושבי ישראל".

בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 17 מבוקשים. 15 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר לעבר אזרחים וחיילים. המבוקשים הועברו לחקירה.

האזינו לרב ברלנד קורא לחסידיו לצאת ולשפץ את חלקת קבר יוסף הצדיק:







ברלנד שובו בנים ברסלב שכם פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד