י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שנתיים לגר"ע: רבה של ירושלים שבת באשדוד

שבת שכולה תורה ושירה עם הגרש"מ עמאר באשדוד - לרגל היארצייט לגר"ע זצ"ל ופתיחת עונת הבקשות • סיקור ותיעוד

שנתיים לגר"ע: רבה של ירושלים שבת באשדוד


ציבור בני התורה והמונים מתושבי העיר אשדוד השתתפו בשבת שכולה תורה ושירה עם הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים אשר הגיע לשבות בעיר לרגל ציון שנתיים להסתלקותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ופתיחת עונת הבקשות.

ביום שישי ערש"ק לקראת שבת הגיעו לאכסניה בה התארח רבנים, ראשי כוללים ועסקני העיר אשר באו לקבל את פניו. חלקם הגיעו עם מיני תרגימא מגשי עוגות לכבוד האורח הדגול, הרב ישראל אבוחצירא (בנו של האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא) הגיש להגר"ש עמאר הדסים משולשים בהידור מיוחד של 9 עלים כל קנה כדי לברך ולהשלים מאה ברכות בשבת קודש. לאחר מכן בירך את הבאים ושוחח עימהם בדברי תורה וישב לערוך את תשובותיו בהלכה בפינת החדר עד דקות אחדות לפני כניסת השבת.

לאחר מכן הזדרז לצאת לתפילת מנחה וקבלת שבת בבית הכנסת הגדול 'נתיב מאיר' – אזרוואל ברובע ד', כשהמתפללים ובראשם גבאי בית הכנסת מקבלים את פניו בכניסה ומלווים את הרב האורח עד מקומו למרגלות ארון הקודש בקיר המזרח. בעת דרשת הראשון לציון לאחר קבלת שבת, בית הכנסת היה מלא מפה לפה כשמתפללים רבים נותרו בעמידה מפאת חוסר מקום. לאחר התפילה הציבור הרחב עבר בסך זמן רב כדי לברך ולהתברך.

בליל שבת התקיים 'עונג שבת' מרכזי ושירת הבקשות בבית הכנסת "ילדי שגיא ויעקב" ברובע א' עם הפייטנים הדגולים ר' מני כהן ור' שמעון אילוז ורבנים חשובים. תוך זמן קצר בית הכנסת היה צר מלהכיל את ההמונים. במהלך שירת הבקשות הופסקה השירה לכבוד של הרב האורח הגר"ש עמאר שנשא דברי תורה מפרשת השבוע וענינא דיומא תוך כדי שהזכיר את הגר"ע יוסף זצ"ל לכבוד יומא דהילולא. רק לקראת חצות לילה הסתיימה שירת הבקשות כשרבים מלווים את הגר"ש עמאר בדרכו לאכסניה.

את תפילת שחרית של שבת ערך בבית הכנסת "ילדי שגיא ויעקב" יחד עם חזנים דגולים שהנעימו את התפילה בשירה ובפיוט ולאחר התפילה מסר שיעור בהלכה.

לקראת הצהריים מסר שיעור הלכתי מעמיק בבית הכנסת המרכזי "מורשה" בקרית הרב אברמסקי ברובע ג', עוד לפני מועד השיעור, בית הכנסת היה מלא וגדוש עד אפס מקום כולל במעברים ובמדרגות הכניסה כך שהרב האורח בקושי פילס דרך בין ההמונים כדי לשאת את דבריו. לאחר השיעור בירך את מאות הילדים שצבאו בבית המדרש בברכת המלאך הגואל ולאחר מכן בירך את ציבור האברכים בברכת מי שבירך.

משם יצא במהירות לכיוון רובע א' לשיעור נוסף בבית הכנסת "ילדי שגיא ויעקב" כשעשרות אברכים מלווים את הראשון לציון ברחובות הראשיים של העיר ונושאים ונותנים עימו בהלכה, מרגש היה לראות מידי פעם את העוברים ושבים ניגשים לנשק את ידיו בהתרגשות וכן שכנים המזיזים את חלון ביתם ומנשקים עם ידם את הרב האורח מה שגרם לקידוש ה' גדול כשמראה כזה לא נראה באשדוד זמן רב. בסיום השיעור התקיים תפילת מנחה ברוב עם וסעודת שלישית שבמהלכה הגר"ש עמאר העלה את זכרו של הגר"ע יוסף זצ"ל בדברי תורה ובהנהגות קודש שהיו עימו במשך עשרות בשנים.

לאחר תפילת ערבית במוצאי שבת הציבור הרחב התאסף להבדלה כשהגרש"מ עמאר כובד באמירת ההבדלה בנוסח יהודי מרוקו. הגרש"מ בירך בחביבות רבה את הרב אילן גוזל רב המרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" ומחבר סדרת הספרים "לאילן ריח" עה"ת ומנהגים אשר מארגן את הפעילות התורנית במקום זה על פני כל השנה כולה.

























עמאר אשדוד שבת נוח חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד