ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הותר לפרסום: נעצרו 3 ערבים ישראלים שיידו בקת"ב

הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד שלושה ערבים, שיידו בקבוקי תבערה לעבר ניידת משטרה ביפו

הפגנה ביפו
הפגנה ביפו


הותר לפרסום כי במסגרת חקירה של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל/מרחב יפתח, נעצר בערב שבת בראשית מחמוד גלוש, ערבי ישראלי בן 18, תושב יפו.

בחקירתו בשב"כ הודה גלוש כי בכ"ה תשרי היה מעורב, יחד עם שני קטינים נוספים מיפו אשר נעצרו בהמשך, בייצור בקבוקי תבערה, אותם השליך מאוחר יותר יחד עם אחד הקטינים לעבר ניידת משטרה אשר עמדה ברחוב יפת בעיר ולעבר השוטרים שעמדו לצידה. באירוע לא היו נפגעים.

במסגרת חקירה משותפת למשטרת מרחב יפתח - מחלק תשאול בראשותו של רפ"ק אסף ברנס ולשרות הביטחון הכללי, נעצרו שלושה חשודים במעשה אשר הודו בחקירתם בביצוע המעשה ממניעים לאומניים כתמיכה בעם הפלסטיני על רקע "הפגיעה בהר הבית".

מחומר החקירה עולה, כי בתאריך 8.10 בשעות הערב חברו שלושת החשודים והכינו בקבוקי תבערה אותם השליכו לעבר ניידת משטרה ושוטרים אשר הוצבו במרכז יפו כחלק ממשימתם לשמור על הסדר הציבורי במקום, בעקבות רצף האירועים וההפגנות בעת האחרונה.

תגובה מהירה של שוטרי מרחב יפתח הביאה למעצרו של החשוד הבגיר, אשר הועבר לחקירה בידי שרות הבטחון הכללי, ובהמשך לחקירתו נעצרו כעבור יומיים שני שותפיו הקטינים.

על פי העולה בחקירות, המניע לאירוע הינו לאומני ו"מתוך הזדהות עם המאבק הפלסטיני סביב מסגד אלאקצא". אירוע זה מצטרף לשורה ארוכה של אירועי טרור עממי אשר אירעו בתקופה האחרונה בצל המתיחות הביטחונית הכללית, ויש בו כדי לפגוע במרקם החיים הקיים בין יהודים וערבים בעיר.

היום (א') הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בת"א הצהרת תובע נגד השלושה לקראת הגשת כתבי אישום בימים הקרובים.

מפקד מרחב יפתח נצ"מ דוד גז שיבח את התגובה המהירה של השוטרים שהביאה למעצרו של החשוד וכן את שיתוף הפעולה עם שרות הביטחון הכללי שהביא לפענוח המהיר של אירוע חמור זה. "אירוע בו תושבים מפעילים אלימות ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר שוטרים אשר פועלים למען שמירת ביטחונם ושמירה על הסדר הציבור, הנה בלתי נתפשת והיא בהחלט לא מקובלת. כל אירוע אלימות ובפרט זו המופנית כנגד השוטרים תטופל בכל האמצעים העומדים לרשותינו".
אלימות טרור יפו בקבוקי תבערה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד