י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קרוב לאלף נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בכבישים רטובים

לתשומת לב ראש העיר. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסכנה למעורבות בתאונת דרכים גדלה כשהכביש רטוב או מכוסה בבוץ, ולכן הרשות המקומית יכולה במספר פעולות פשוטות לצמצם את הסיכון להחלקה על הכביש"

 קרוב לאלף נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בכבישים רטובים
דוד זר




היורה כבר מאחורינו והחורף כבר בפתח, מדי פעם כבר ניתן לראות ממטרם ספורים שגורמים לכביש להיות חלק, בוצי ומאוד מסוכן.

914 בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים לאחר שהחליקו בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בערים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה נכונים לעשר השנים האחרונות, בין השנים 2005-2014.

עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נפגעים באורח קשה בממוצע כ-53 בני אדם בתאונות אלה בערים ושמונה בני אדם נהרגים בתאונות דרכים בערים, בכבישים רטובים או בוציים.

בשלוש השנים האחרונות נרשמת מגמה מדאיגה של עליה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בכבישי ם רטובים או בוציים. בשנת 2014 נהרגו שישה בני אדם בתאונות דרכים בכביש רטוב או בוצי, לעומת ארבעה בני אדם שנהרגו בשנת 2013 בכבישים דומים – עליה של 50%. מתחילת שנת 2015 נהרגו כבר שבעה בני אדם בתאונות דרכים בכבישים בוציים ורטובים, והשנה טרם הסתיימה.

החודשים שבהם יש הכי הרבה תאונות כתוצאה מהחלקה הם חודשי החורף (דצמבר – פברואר).כשני שליש מכל תאונות הדרכים שנגרמות בשל החלקה על כביש רטוב או בוצי אירועו באותם חודשים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסכנה למעורבות בתאונת דרכים גדלה כשהכביש רטוב או מכוסה בבוץ, ולכן הרשות המקומית יכולה במספר פעולות פשוטות לצמצם את הסיכון להחלקה על הכביש. פתיחת תעלות הניקוז, שימוש בצבע כביש שאינו גורם להחלקה וניקוי הכביש מלכלוך יכולים לעשות את ההבדל בין תאונה ובין נסיעה בטוחה. לא תמיד רק הנהג אשם, גם לרשות המקומית יש אחריות לשיפור התשתית בכבישים".

בתל אביב מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים בכבישים רטובים או מכוסי בוץ
בתל אביב נפגעו 38 בני אדם בשנת 2014 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בירושלים נפגעו 34 בני אדם בשנת 2014 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בחיפה נפגעו 32 בני אדם בשנת 2014 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
באשדוד נפגעו 23 בני אדם בשנת 2014 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בחדרה נפגעו 21 בני אדם בשנת 2014 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בנצרת עלית ובנתניה נפגעו 13 בני אדם בשנת 2014 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא למעשה "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיג על פני הכביש.

אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש לנסוע 20 קמ"ש פחות לפחות ובמזג אויר סוער גם 30-40 קמ"ש פחות. לפני פנייה בכביש רטוב, יש לבלום לאט ובעדינות ולהתחיל בהאטה בהדרגה לפני הפנייה. כמו כן כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.

בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עלולה להיות בור עמוק ובלתי צפוי.
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד