כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פתרונות להשמנה - מעכשיו גם בבני ברק

יחידה בריאטרית חדשה נפתחה במרכז הרפואי מעיני הישועה: מנתחים בריאטריים פרטיים של 'אסיא' מנתחים באופן ציבורי במרכז הרפואי 'מעיני הישועה'. השמנת יתר קיצונית נחשבת בשנים האחרונות למחלה לכל דבר וענין משרד הבריאות קובע כי המתאימים לניתוח הינם מטופלים עם ערך BMI מעל 40, או מטופלים עם ערך BMI מעל 35 הסובלים מתחלואות הקשורות בהשמנה

פתרונות להשמנה - מעכשיו גם בבני ברק
יחצ


שירות רפואי מקצועי חדש ב'מעיני הישועה': יחידה בריאטרית חדשה לטיפול כירורגי בהשמנת יתר נפתחה במרכז הרפואי מעיני הישועה. היחידה כוללת גם מרפאה מייעצת, וועדה בריאטרית ומרפאת מעקב.

היחידה פועלת בשת"פ עם צוות הרופאים הבריאטריים הבכירים של אסיא מדיקל סנטר, הפועלים באופן פרטי כמנתחים הבכירים והטובים ביותר בישראל. אולם כאמור, במעיני הישועה ניתן השירות כיחידה ציבורית לכל דבר. ללא כל תשלום פרטי נוסף.

המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד: "ניתוח בריאטרי הוא ניתוח בטכניקה לפרוסקופית (זעיר פולשנית) לטיפול בהשמנת יתר חולנית. במרפאה מתבצעת הערכה, בחינת התאמה והדרכה ע"י צוות מומחים רב תחומי מיומן ומנוסה".

היחידה פועלת ע"י כירורגים מומחים לטיפול בהשמנת יתר מהמובילים בישראל, כולם מנתחים בכירים ומנהלי מחלקות כירורגיות בבתי החולים המובילים בישראל, ובהם: ד"ר עמיר סולד, ד"ר פיוטר לנגר ועוד.

מנהלי היחידה במרכז הרפואי מעיני הישועה אומרים כי "השמנת יתר קיצונית נחשבת ברפואה, בשנים האחרונות למחלה לכל דבר וענין". לדברי הרופאים, "היא נובעת מגורמים רבים, בהם: גנטיקה, סביבה, חברה, סיבות פסיכולוגיות, תרבותיות, הורמונליות וחוסר בפעילות גופנית".
מעבר לנושא האסטטי, משקל יתר הוכח כגורם המסכן את הבריאות: מקצר את תוחלת החיים, גורם למחלות לב וכלי דם, סוכרת, תשניק נשימה בשינה, בעיות מפרקים מעלה את הסיכון ללקות בסרטן, ובאלצהיימר ופגיעה בפוריות.

ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) וחוקרים ברחבי העולם קבעו כי הטיפול היעיל היחידי בהשמנת יתר קיצונית לטווח הארוך הוא ניתוח כירורגי להרזיה (כמו הצרת קיבה, שרוול קיבה ומעקף קיבה). אולם חשוב לקחת בחשבון, שהניתוח עצמו אינו מטפל בסיבה למחלה, אלא בתוצאה, על ידי כך שהוא מגביל את כמות המזון שהמטופל אוכל, מצמצם את תחושת הרעב ומגביל את הספיגה (תלוי בסוג הניתוח). על מנת לטפל בכל היבטי וצרכי ההרזיה יש להשלים את המהלך הניתוחי במהלך תומך ארוך טווח.

משרד הבריאות הישראלי קובע כי המתאימים לניתוח הינם מטופלים עם ערך BMI מעל 40, או מטופלים עם ערך BMI מעל 35 הסובלים מתחלואות הקשורות בהשמנה כגון: סוכרת, יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם, תשניק נשימה בשינה.

BMI הינו מדד מסת הגוף, הנותן הערכה מהימנה באשר למימדי ההשמנה וסיכויי התחלואה של האדם הנבדק. ככל שה-BMI גבוה יותר, כך הסיכויים לפתח סיבוכים הקשורים להשמנה (יתר לחץ דם, סוכרת מבוגרים וכדומה) גדולה יותר.

לוועדה הבריאטרית ניתן לקבוע תור באופן ציבורי באמצעות מוקד זימון תורים של המרכז הרפואי מעיני הישועה 24 שעות ביממה.
מעייני הישועה השמנה בריאטרית הצרת קיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד