י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דברו על לב ירושלים • הגר"ש רבינוביץ' כותב

בעקבות גל הטרור והירידה במספר המגיעים לכותל, רב המקומות הקדושים בטור אישי מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים'

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


ימים קשים עוברים על עם ישראל בכלל, ועל יושבי ירושלים עיר הקודש בפרט. מתהומות של שנאה אפילה עלתה ובאה עלינו מתקפה שפלה וחסרת כבוד. מתקפה של אורבים בסתר, של דוקרי נשים וילדים, של ילדים שטופי-מוח היוצאים ליטול חיי ילדים אחרים. אוי מה היה לנו.

מאז פרעות תרפ"ט משמש הר הבית תירוץ למרצחים עלובי נפש לצאת לרחובות ולפגוע ביהודים. כבר אז טענו מנהיגים מוסלמים כי 'הר הבית בסכנה', והבעירו את אש השנאה והאיבה ברחבי הארץ. גם היום מצליח השקר הבזוי הזה להצית להבות, ולמלא את רחובותינו בדם.

בימים האחרונים מזדעזעת רחבת הכותל המערבי מן התפילות קורעות השחקים לשלום עם ישראל וכוחות הביטחון הניצבים על משמרת בית ה'. גם בימים קשים אלה מגיעים מתפללים נאמנים, ביום ובלילה, לשפוך צקון לחש לפני מי שהשלום שלו, ולהתחנן על עירם ועל ארצם.

לא לנו לתת עצות למנהיגי המדינה ולמפקדי הצבא והמשטרה. אנו נושאים תפילה שיהיה לבם איתן וידיהם אמונות. אך אין הדבר פותר אותנו מלתרום את חלקנו במאבק נגד ניצחון הטרור על החיים, ונצחון הפחד על התקווה. בעת הזאת חובה עלינו להפגין קבל עם ועולם את הקשר החזק שאינו ניתן לניתוק בין עם ישראל לקודשיו. להגיע אל הכותל המערבי. חלילה לנו אם נניח לאירוע, חמור שכל שיהיה, להרחיק אותנו מעל ליבו הפועם של העם היהודי, הכותל המערבי.

בספר איכה מובא התיאור המצמרר של הימים שאחרי חורבן בית המקדש "דַּרְכֵי צִיּוֹן אֲבֵלוֹת מִבְּלִי בָּאֵי מוֹעֵד... וְהִיא מַר-לָהּ". חלילה לנו אם נניח לדרכי ציון להיות אבלות וריקות. אתגר זה, הדאגה שלא יהיו רחובותיה של ירושלים ריקים מאדם, מוטל על כתפינו. כוחות הביטחון עושים מעל ומעבר, במסירות נפש אמיתית, כדי להשאיר את הדרכים אל הכותל פתוחות - אך אם לא נצעד בהן אנחנו, תתקיים בנו חלילה, בשנית, הנבואה ממגילת איכה. זוהי משימתנו הקדושה. זהו השדר אותו אנו מוסרים למבקשי נפשנו - זכינו לשוב אל ירושלים ואל קודשיה שלא על מנת לעזבה עוד.

אני קורא לכל מי שירושלים קרובה ללבו - להגיע ולפקוד את הכותל המערבי. בדרכים הבטוחות והמאובטחות בלבד. לשאת תפילה ולהוסיף עוד חוליה לשרשרת הדורות היהודית הקשורה בראשיתה אל הכותל המערבי. "נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי, יֹאמַר, אֱלֹהֵיכֶם., דַּבְּרוּ עַל-לֵב יְרוּשָׁלִַם, וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ, כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ, כִּי נִרְצָה עֲו‍ֹנָהּ..." (ישעיהו מ)
כותל מערבי טור רבינוביץ יהודי תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד