י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מביה"ח לכלא: המחבל בן ה-13 שוחרר מאשפוז

האם המחבל הקטין שדקר שני יהודים יחמוק מעונש? הערב עבר אחמד מנאסרה מבית החולים למעצר של 8 יום

מביה"ח לכלא: המחבל בן ה-13 שוחרר מאשפוז


מעצרו של המחבל בן ה-13.5, אחמד מנאסרה, שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב - במהלכו פצע קשה שני יהודים, הוארך בהיעדרו בשמונה ימים, עד ליום ראשון הבא.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13 שביצע יחד עם בן דודו חסן מנאסרה (15) מהכפר בית חנינא את פיגוע הדקירה לפני שבוע וחצי בפסגת זאב. מנסארה לא נכח בבית המשפט והוא התפנק לו בבית החולים הדסה עין כרם, משם שוחרר מאוחר יותר הערב.

מפיגוע הדקירה עדיין מאושפזים שני הפצועים בהדסה הר הצופים: בחור הישיבה יוסף חיים בן זהבה (21) מצבו קל עד בינוני ויציב. הנער בן ה-13 נאור בן רות שנדקר בעת שרכב על אופניו, מצבו קשה, מונשם ומורדם. אך מצבו יציב ומראה על מגמת שיפור.

ומה עם המחבל בן ה-13 שהודה כי הגיע עם בן דודו, בכדי "לדקור יהודים"? מצבו מוגדר קל, והוא השתחרר כאמור הערב.



האם המחבל יחמוק מעונש? על המדינה להגיש עד י"ט חשון כתב אישום נגד מנאסרה, ככל הנראה באשמת שתי עבירות של ניסיון לרצח. על פי החוק, היות והוא מתחת לגיל 14, ניתן להשאירו במעצר עד 20 יום לצרכי החקירה ומעבר לכך רק באישור היועץ המשפטי לממשלה. העונש החמור ביותר שניתן להטיל עליו הוא החזקתו במעון נעול, לצורך שיקום ולא לשם הענשתו.

במערכת המשפט חוששים כי פרקליטו יעדיף להודות בכתב האישום כבר ביום הגשתו ולבקש להרשיעו בעבירות, אולם הוא מחויב לשלוח את הקטין לתסקיר של שירות המבחן על מנת לבחון את דרך הענישה המתאימה. תסקיר שכזה יכול לארוך שבועות ספורים. במצב שכזה, עשוי בית המשפט לגזור את עונשו של מנאסרה לפני שיגיע לגיל 14, כלומר לפני תחילת חודש שבט.
מאסר עונש מחבל קטין דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד