ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שנתיים למרן - והמחנות הספרדית עדיין כאן

העצרות לזכר הגר"ע זצ"ל גילו מחדש את המתח הפנימי הקיים עד היום בציבור הספרדי, ואל תחשבו לרגע שכשלון ישי היה סוף פסוק

שנתיים למרן - והמחנות הספרדית עדיין כאן
יעקב כהן


בשבוע שעבר מלאו שנתיים לפטירתו של מנהיג יהדות ספרד ותנועת ש"ס, הגר"ע יוסף זצ"ל, ומתברר כי המחנאות בין אנשי דרעי וישי עדיין קיימת במלוא עוזה - למרות התוצאות החד-משמעיות של מערכת הבחירות האחרונות לכנסת. הקרב על מורשתו שמו וזכרו של מרן.

ביום חמישי האחרון חל יום הזיכרון השני לפטירת הגר"ע יוסף זצ"ל. לציון היום המיוחד נערכו מספר כנסי זיכרון ברחבי הארץ. שני אירועים מתוכם הוכרזו כעצרות 'מרכזיות' לזכרו של מרן: אחד נערך בבית הכנסת הגדול בירושלים, אירוע שפורסם ב'רדיו קול חי' והיה מזוהה עם תנועת ש"ס, אף השתתפו בו צמרת עולם התורה המזוהה רובה ככולה עם ש"ס: נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הראשל"צ והרב הראשי הגר"י יוסף ושאר בניו של הגר"ע זצ"ל, ושורה ארוכה של רבנים, וכמובן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. המקום לטענת המארגנים היה מלא מפה לפה באלפי משתתפים, ונרשמה הצלחה - למרות שכמה חברים במועצת חכמי התורה ומהמזוהים עם ש"ס נעדרו מהאירוע, ולמרות תמונות מתחילת הערב ובהן כסאות ריקים דלפו החוצה.

האירוע השני התקיים במוצאי-שבת על ידי 'רדיו קול ברמה' באולמי מונדיאל בירושלים, בהשתתפות הגר" מ מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים, הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר וכמובן יו"ר סיעת יחד אלי ישי. רוב הרבנים שהשתתפו היו מאלה שתמכו במפלגת 'יחד' או מהמתנגדים להנהגת תנועת ש"ס. עובדה זו, בצירוף העובדה שמאות משתתפים גדשו את האולם - הקטן באופן יחסי, אמורות להדליק נורה אדומה בש"ס, לאחר שחשבו שם כי אחרי ההפסד במערכת הבחירות האחרונה, תיעלם האופוזיציה הפנימית.

במחנה המתנגד לתנועת ש"ס טענו, כי בעצרת בבית הכנסת הגדול בירושלים נרשם כישלון והמארגנים לא הצליחו למלא את היכל בית הכנסת, אך גורמים בש"ס דחו את הדברים וציינו כי האולם היא מלא ובייחוד נחשב הדבר להצלחה נוכח המצב הביטחוני ותחושת הפחד שפקד את תושבי ירושלים, כך שרבים נמנעו מלהשתתף באירוע בשל כך, ולמרות זאת נרשמה הצלחה . בנוסף הדגישו, כי לא יהיה חכם להשוות בין האירועים, מאחר ו'קול ברמה' "שכרו אולם עם מקום למאות אחדות של משתתפים בלבד, וחלק לא קטן של המשתתפים היו נערים".

מנכ"ל רדיו 'קול ברמה אריאל דרעי מיהר לציין הבוקר: "רדיו 'קול ברמה' הרים אמש בגאון את קולו של מרן פאר הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל יחד עם אלפי משתתפים שהגיעו לעצרת המרכזית ועשרות אלפי המאזינים בבית. זהו המעט שיכולנו לעשות כדי להכיר טובה למרן על כל הטוב שגמל איתנו בימי חייו".

האם נוכל ללמוד מכך, כי אלי ישי - כפי שהצהיר לא אחת - מתכוון אכן להתמודד שנית בבחירות הקרובות, או שמא אלו רק קולות אופוזיציה המתקוממת נגד החרמתה-השתקתה על ידי הצמרת השולטת כיום בש"ס? ימים יגידו.
ש יחד מרן הרב עובדיה אזכרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד