י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הדיל הנורבגי: סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי, נציג 'שלומי אמונים' סגנו

הגראי״ל שטיינמן הורה להנהלת הארגון על מינויו של הרב אליעזר סורוצקין מ'לב לאחים' לתפקיד מנכ"ל החינוך העצמאי • כסגנו יכהן הרב אברהם שורץ מ'שלומי אמונים', ובתמורה תיסלל הדרך לכניסת יעקב אשר לכנסת • ומדוע עזב הרב בוימל?

הדיל הנורבגי: סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי, נציג 'שלומי אמונים' סגנו
שוקי לרר


האם נסללה הדרך לביצוע החילופים בכנסת על פי החוק הנורבגי? כזכור, גורמים ב'שלומי אמונים' הזכירו לאחרונה כי טרם קיבלו מ'דגל' את חלקם המובטח בחינוך העצמאי. הערב (א) נדמה כי הנושא בא על פתרונו המלא, וכבר בימים הקרובים ייכנס ח"כ יעקב אשר לתפקידו, במקומו של סגן שר החינוך מאיר פרוש.

מדובר על שינויים בהנהלת החינוך העצמאי, בעקבות החלטת הפרישה של הרב צבי בוימל, המכהן כיום כמנהל הרשת. במקומו הורה הגראי"ל שטיינמן למנות לתפקיד את הרב אליעזר סורוצקין מ'לב לאחים', ואילו הסמנכ"ל יהיה איש 'שלומי אמונים' הרב אברהם שורץ.

ביום חמישי האחרון נכנס הרב בוימל למעונו של הגראי״ל וביקש לפרוש מהניהול בפועל. מתברר שבקשה זו אינה הפתעה והיא לא לראשונה. כבר לפני כחצי שנה נכנס הרב בוימל וביקש לפרוש מהניהול. לדבריו, הוא כבר אחרי 20 שנות פעילות בחינוך העצמאי כמשנה למנכ״ל, מתוכם 8 שנים ניהול בפועל (לאחר פטירתו של המנכ״ל הרב מאיר לוריא ז״ל). קודם לכך, כיהן כמנכ״ל תודעה ובמקביל לזה משמש כמנכ״ל קרן נתיבות משה. במהלך כל תקופה זו הוא מחזיק כולל גדול ברחובות כשהעול הכלכלי מונח על כתפיו.

הגראי"ל האזין אולם ביקש להמתין עם הענין עד לאחר פתיחת שהנ״ל ולאחריה הנושא ילובן שוב. כאמור, בחמישי האחרון נכנס שוב הרב בוימל לראש הישיבה, פירט בפניו את תמונת המצב של הארגון, כשלדבריו הארגון נמצא בתקופת שיא. בנוסף הדגיש שהוא מבקש לפרוש רק מהניהול הכללי של החינוך העצמאי וימשיך בתפקידיו הציבוריים האחרים.

הגראי"ל ניאות לבקשתו, הודה לו ובירכו. במקביל, החלו לעלות שמות חלופיים לתפקיד המנכ״ל. שמו של הרב יעקב אשר ירד לאחר שהובהר שעתידו בכנסת בקרוב והניסיון הרב שצבר בכנסת הינו ערך מוסף.

לבסוף, החליט מרן על הרב אליעזר סורוצקין כזה שיקח על עצמו את תפקיד המנכ״ל, ופנה להנהלת החינוך העצמאי שיפעלו למינויו. לאחר שסורוצקין אישר, המינוי זכה לברכתם של גדולי ישראל הגר״ח קנייבסקי והגר״ג אדלשטיין. כאמור, תחתיו יכהן איש 'שלומי אמונים', ובתמורה תיסלל הדרך לקיום החוק הנורבגי.

עם זאת, גורמים המקורבים לסגן שר החינוך מסייגים כי לשינויים בהנהלת החינוך העצמאי אין כל קשר לחוק הנורבגי.
סורוצקין לב לאחים בוימל פרוש חוק נורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד