כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ישראלי ריסס על משרדי פייסבוק ישראל: "הדם על הידיים שלכם"

פייסבוק הפשילה שרוולים? חסמה את העמודים של דובר חמאס ו"הצל" ■ הפרופיל של חוסאם בדראן נחסם לאחר שנהג לעודד פיגועים נגד ישראלים, בעוד הפרופיל האישי של יואב אליאסי נחסם, אך הפרופיל הציבורי שלו בתור "הצל" עדיין לא

.
.





הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא שם מרכז את השטחים, הסכמים או שלום עתידי, אלא דווקא את הרשת החברתית הפופולרית: בדיוק כמו במבצע "צוק איתן" בקיץ אשתקד, גם הפעם פייסבוק נמצאת בכותרות כשהיא משמשת כפלטפורמה ללבות את האש בין הצדדים.

בימים האחרונים שוב זוכה הרשת החברתית לביקורת על כך שהיא לא עושה מספיק כדי להפחית ולצנזר את ההסתה הפרועה שרצה בסטטוסים השונים.

בסוף השבוע חסמה הרשת החברתית שני חשבונות בעלי פרופיל גבוה בפייסבוק. אתמול (שבת) היה זה הפרופיל של חוסאם בדראן, דובר חמאס, שהוסר מהרשת החברתית. בדראן, ששוחרר בעבר מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שחרור גלעד שליט, נהג לשבח ולהמריץ פיגועים נגד ישראל בעמוד הפייסבוק שלו. בעבר שימש כמפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון והיה מעורב בתכנונם של פיגועי התאבדות שונים. ככל הנראה, חשבונו נחסם לאור תלונות שהגיעו על ההתבטאויות השונות שלו ברשת החברתית.

הכתובת על הקיר

במקביל, החליטה פייסבוק לחסום את הפרופיל האישי של יואב אליאסי, הידוע בכינוי "הצל", ומי שנחשב לאחת הדמויות המובילות בימין הקיצוני ברשת החברתית בתקופה האחרונה. פייסבוק חסמה את הפרופיל האישי שלו, אך אליאסי ממשיך במשנתו הימנית באמצעות עמוד הפייסבוק של "הצל" The Shadow.

כמו כן, "הצל" השיק בימים האחרונים אתר חדש, שאליו הוא מעלה פוסטים, תמונות וסרטונים. אליאסי כתב באתר כי "עקב סתימת הפיות בחסות השמאל הרדיקלי והמשטר הדיקטטורי של פייסבוק, מהיום אני מעביר את הפעילות שלי לאתר החדש".

במקביל לפעולות שבהן נקטה פייסבוק בסוף השבוע האחרון, אמש נקט ישראלי אחד פעולת מחאה נגד הרשת החברתית והסניף המקומי שלה. אתר "מזבלה" פרסם הבוקר כי ישראלי בשם רותם גז ריסס ותלה כתובות נגד מדיניות פייסבוק, בהן כתוב באנגלית "הדם על הידיים שלכם", במשרדים הישראלים של החברה ברחוב רוטשילד בתל אביב. גז עלה לכותרות בעבר אחרי שהחליף את שמו במשרד הפנים למארק צוקרברג, בדומה לשמו של מנכ"ל פייסבוק, זאת לאחר שנתבע על-ידי הרשת החברתית בגין מכירת לייקים.

תביעה נגד פייסבוק?

פעולות אלה באות על רקע שבוע מתוח מול התנהלות פייסבוק. כך, בשבוע שעבר הודיע ארגון "שורת הדין" כי הוא מנסה לגייס את דעת הציבור הישראלי כדי להגיש תביעה נגד פייסבוק על כך שהיא נותנת יד לטרור, זאת באמצעות משרד עורכי הדין ברקמן שיושב בניו יורק.

בעמוד שפתח הארגון נכתב כי "המחבלים אינם מגיעים מעצמם. הם כותבים פוסטים, הם מעודדים את חבריהם לרצוח יהודים. הפייסבוק הפך לחממה אנטישמית לרצח. הצטרפו אלינו לתביעה נגד פייסבוק - שתסגור את דפי ההסתה, ותעצור את הטרור".

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יושבת ראש ארגון "שורת הדין", צוטטה כי "הדבר דומה בחשיבותו לפעולות של הגברת האבטחה ומטרתו למנוע את הטרור. פייסבוק הפך כיום לגן עדן לטרוריסטים: הם מפרסמים בדפי הפייסבוק שלהם את מעשיהם, צוברים תמיכה, מקבלים הוראות והכוונה לרצח יהודים – והכול בחסות חברה מסחרית שבכוחה לעצור זאת בקלות. בזמן שחברת פייסבוק מסתפקת במילים ומספרת לנו כי בכוונתה 'להוריד עמודי הסתה' - עמודי האתר הולכים ומתמלאים בהסתה חמורה מרגע לרגע ועלינו לעשות הכל בכדי לעצור זאת".
פייסבוק חמאס הצל חוסאם בדראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד