י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבן היחיד של הקדוש: "אמרו לי תבוא לשמגר"

בנו של רבי ישעיהו עקיבה קלמן קרישבסקי הי"ד חוזר לרגעי הבשורה המרה, מספר על אביו ועונה - האם יש בך זעם?

הרב שניאור זלמן קרישבסקי. צילום: חב"ד שטורעם
הרב שניאור זלמן קרישבסקי. צילום: חב"ד שטורעם


הרב שניאור זלמן קרישבסקי, בנו יחידו של הקדוש רבי ישעיהו עקיבא קלמן קרישבסקי הי"ד שנהרג בפיגוע הדריסה במלכי ישראל בירושלים, שיחזר אמש (א') בראיון לאיציק מן ב'קו הסקופים' את השתלשלות האירועים מאז נודע לו על הירצחו של אביו.

• תחזיר אותנו לרגעים בהם נודע לך על הפיגוע הקשה, איפה זה תופס אותך?

"הייתי בבית ושמעתי שיהיה פיגוע לא ייחסתי לזה חשיבות, לאחר מכן נודע לי כי הפיגוע התרחש במלכי ישראל, ויש הרוג בעל חזות חרדית, אשתי אמרה לי אביך גר במלכי ישראל תבדוק מה קרה. התקשרתי לאבא מספר פעמים ולא ענה. לא נכנסתי למתח כי הרבה פעמים הוא לא היה עונה הוא היה לומד או עסוק.

"פתאום נכנסו בי תחושות רעות שקרה משהו לא טוב. התקשרתי לחבר שלי שעובד באיחוד הצלה ואמרתי לו שיברר מה הפירוש חזות חרדית? חסידית, אשכנזית, ספרדית, יש הרבה קטגוריות. לאחר כמה דקות בן דודי התקשר ואמר לי 'היה פיגוע, תיקח מונית ותבוא מהר לירושלים'. התארגנתי עם אשתי ויצאתי. חזרתי לבן דודי ושאלתי מה המצב? מה קורה? אמר לי המצב קשה תבואו.

"אמרתי לו תעשה לי טובה ותגיד לאן לבוא להדסה לשערי צדק או לשמגר. ואז אמר לי תבוא לשמגר ובאתי לשם".

• מתי בפעם האחרונה שוחחת עם אביך?

"שוחחתי עם אבי בפעם אחרונה בערב שבת לפני הפיגוע. הוא היה במירון ואמר שהוא מתפלל עלי וילדי אצל רבי שמעון".

• ראשי חברת בזק הגיעו לנחם אותך מה היה בפגישה?

"הם הביעו צער והתנצלו, לא היה משהו מיוחד".



• אמיר הלמר, מומחה לשפת גוף ניתח ראיון של המחבל שרצח את אביך שהתראיין לאחד מכלי התקשורת הישראלים בזמן הפיגוע שהיה בביהכנ"ס בהר נוף, והתריע שהוא אכן מסוכן - שמעת על כך?

"פעם ראשונה שאני שומע זאת אין בי תחושות לא שלל שנאה לא של זעם. ה' נתן ה' לקח. הקושי הוא קושי אבל ליבי נקי מתחושות של שנאה".

• ספר לנו על מידותיו והנהגותיו של אביך?

"אבא שלי היה גאון במידות, גאון בלעזור לשני. יהודי תיאר לי שביום שחיתן את בנו בחזור מהחתונה בלילה גילה שפרצו לביתו וגנבו לו כלי כסף. למחרת בתפילה הוא היה שבור עם דמעות. מיד לאחר התפילה אביך הגיע עם מעטפה ביד ובה 500 ש"ח ואמר 'תקנה גביע וצלחת לקידוש בשבת'.
לא זה מה שריגש אותי הכסף לא ריגש אותי, המחשבה ריגשה אותי.

"סיפר לי אברך שכל יום האברכים בכולל היו מביאים סנדוויץ' שנשותיהם הכינו להם. ואשתי לא הייתה מכינה לי. כשלאביך נודע מכך. הוא פנה לאלמנה שהיה תומך בה. וביקש שתכין לי סנדוויץ' בבוקר. והיא נענתה בחיוב ושמחה. בתוספת פרי ועוגה. וכל בוקר בתשע וחצי בבוקר אביך היה שם לי את זה בכולל".
ישעיהו קרישבסקי מלכי ישראל שמגר דריסה אבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד