י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מנהיג 'שובו בנים' הרב ברלנד עזב את יוהנסבורג; היעד - לא ידוע

אחרי שלושה חודשים בהם התגורר הרב בדירת מסתור בעיר יוהנסבורג בדרום אפריקה, עזב הרב את המדינה • חסידי הרב מאשימים את רב הקהילה במקום בהתנכלות, אבל הסיבה המרכזית - בקשת ההסגרה העומדת מעל ראשו

הרב ברלנד לפני מספר ימים ביוהנסבורג (באדיבות המצלם)
הרב ברלנד לפני מספר ימים ביוהנסבורג (באדיבות המצלם)


פרשת הרב אליעזר ברלנד ומסעותיו המסתוריים ברחבי העולם אינה יורדת מסר היום: על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', מנהיג קהילת 'שובו בנים' עזב את יוהנסבורג בימים האחרונים כשפניו ליעד אחר.

כזכור, לאחר שעזב את הולנד בחודש תמוז ושהה במקום מסתור, התגלה לחסידים בראש השנה כי הרב שוהה ביוהנסבורג שם שהה במהלך כל הימים הנוראים וחג הסוכות, יחד עם חסידיו ומעריציו שהגיעו מכל העולם.

בימים האחרונים כאמור, עזב הרב שוב את יוהנסבורג ליעד בלתי ידוע, וככל הנראה עבר למדינה אחרת. עזיבתו של הרב את יוהנסבורג היא שוב בגלל צו ההסגרה שישראל מבקשת. חסידי הרב ברלנד לעומת זאת תולים את עזיבתו של הרב את יוהנסבורג בהתנכלות מצד רבה הראשי של הקהילה במקום.

הרב שהה ביוהנסבורג באזור הסמוך לעיר, וכמה פעמים במהלך שהותו כוחות משטרה חיפשו אחריו והוא הצליח להימלט בתרגילי הערמה והתחמקות. כעת נותרו בפני הרב שתי אופציות - או להסדיר את מעמדו בצורה חוקית ביוהנסבורג באמצעות מסמכים, אישורים חוקיים וכדומה, או להתמקם במדינה אפריקאית אחרת שאינה כפופה להסדרי הסגרה עם ישראל.

הרב ברלנד עם חסידיו ביוהנסבורג



אך למרות הנדידה, הרב לא מפסיק להיות מעורב בחיי חסידיו - לפני שבוע וחצי נשא הרב דברי הספד על רבי יורם אברג'ל זצ"ל שהועברו בשידור חי.

בנוסף, במוצאי שבת הופצה הקלטה של הרב בה קרא לחסידיו להגיע לקבר יוסף לאחר שנשרף. הרב אמר - "כולם ייקחו דליים של סיד, ייסעו במוצאי שבת, יהיו שם ב-02:00 בלילה, ימלאו את האוטו בדליים של סיד יבש ומכלי מים, יערבבו את הסיד עם המים ויתחילו לסייד. שיצאו ארבע-חמש מכוניות ויסיידו את הקבר מחדש, יקחו כפפות והכול".

מאז עזב הרב ברלנד את הארץ לפני שנתיים וחצי בי' אדר תשע"ג, היה הרב בארה"ב, שוויץ, מרוקו, זימבבואה, יוהנסבורג, הולנד, ושוב יוהנסבורג.
הרב אליעזר ברלנד יוהנסבורג הולנד שובו בנים חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד