כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרג האריתראי: המשטרה תחקור את הנוכחים

המשטרה תאתר ותחקור את האזרחים שהשתתפו בלינץ' לאזרח האריתראי שהיה בתחנה המרכזית בבאר שבע אמש

הרג האריתראי: המשטרה תחקור את הנוכחים


מפקד מרחב נגב תת ניצב אמנון אלקלעי הורה לחוקרי ימ"ר נגב לאתר את האזרחים שהיו אתמול (א) בתחנה המרכזית במהלך הפיגוע ושהיכו את הנתין הזר במכות נמרצות ובעטו בו לאחר שכבר נוטרל ושכב על הרצפה מבלי שהיווה סכנה, ולזמן אותם לחקירה.

המשטרה רואה זאת בחומרה רבה, "ולא תאפשר לקחת את החוק לידים. נדרש מכולנו לנהוג באיפוק ובמשנה זהירות ולאפשר למשטרה לבצע את תפקידה".

בתוך כך, הותרו לפרסום פרטיו של המחבל המפגע שביצע את הפיגוע אתמול: מוהנד אלעוקבי בן 21, תושב פזורת חורה. מוצאה של אימו מרצועת עזה ומעמדה בישראל ניתן לה מתוקף איחוד משפחות בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי, ללא רקע בטחוני קודם.

במהלך הלילה עצרו לוחמי הימ"מ מרחב נגב והמחוז הדרומי והשב"כ בן משפחה של המחבל החשוד בסיוע למחבל.

מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יורם הלוי שוחח עם ראשי ונכבדי העדה הבדואית בדרום ואמר להם: "בישובי הדרום נשמר בכבוד הדו קיום בין האזרחים היהודים לאזרחים הבדואים המתגוררים זה לצד זה. מיטב בני המגזר משרתים בצה"ל ובמשטרה ומסייעים לנו בשמירה על ביטחון המדינה".

"אסור להשליך מהתנהגות קיצונית של אדם יחיד על מגזר שלם אליו הוא משתייך", אמר מפקד משטרת המחוז הדרומי לנכבדי העדה, והוסיף: "את דו הקיום בישובי הנגב יש לשמר מכל משמר, זהו נכס אסטרטגי בחברה רב תרבותי כשלנו".

ההנהגה הבדואית הוקיעה את אירועי האלימות והטרור ורואה בבני קהילתם אשר מעורבים באירועים כמי שעושים מעשה אסור, פסול ואף מזיק.

בהמשך אמר ניצב הלוי: "כוחות משטרה גדולים הפרוסים בכל רחבי המחוז הדרומי ימשיכו בסיכול פעולות טרור ונטרול מפגעים בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם. בפיגוע שאירע אמש בבאר שבע, כמו גם בפיגועים רבים שהתרחשו ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, הוכח שוב כי ערנותם של אזרחים ותגובתם המהירה והנחושה של השוטרים מצילה חיים ומצמצת את היקף הפגיעה בנפש".

בסיום דבריו מפקד מחוז דרום במשטרה קרא לציבור לגלות ערנות ולא לקחת בשום אופן את החוק לידיים. "קיים שתוף פעולה אפקטיבי וחיוני בין האזרחים למשטרה. שיתוף פעולה זה הוכיח את עצמו לא אחת והציל חיי אדם רבים".

יו"ר פורום ראשי הרשויות הבדואיות בצפון מסר: "פורום ראשי הרשויות הבדואיות בצפון מגנה בכל תוקף את הפיגוע הרצחני שאירע אתמול בתחנה המרכזית בבאר שבע. זו אינה דרכנו. דרכנו היא דרך השלום והפיוס, האהבה והאחווה, ההשתלבות והנאמנות. האוכלוסיה הבדואית תמשיך להיות מחויבת לערכי הסולידריות והערבות ההדדית שכרתה עם מדינת ישראל מאז הקמתה. האזרחים הערבים בישראל ברובם המוחלט הם אזרחים שומרי חוק ומעולם לא פגעו בביטחון המדינה. אנו קוראים לכל המנהיגים גם הישראלים וגם הפלסטינים להרגיע את האווירה ולנסות להגיע למתווה מוסכם אשר ירגיע את האווירה ויחזיר את החיים באיזור למסלולם הטבעי".
בדואים פיגוע מחבל פגיעה תחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד