ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

סופית: אחד מבעלי 'הצורפים' בדרך לכלא

בית המשפט העליון דחה את בקשת יעקב מרדינגר, מבעלי 'הצורפים', לערער על גזר דינו בעבירות זיוף שהורשע בהן

הצורפים. צילום: יעקב נחומי
הצורפים. צילום: יעקב נחומי


בית משפט העליון דחה את בקשתו של יעקב מרדינגר, מבעלי רשת 'הצורפים', שהורשע בסדרת עבירות זיוף ומרמה, במטרה להתחמק ממס. על מרדינגר נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל, 17 חודשי מאסר על תנאי, 350,000 ש"ח או 15 חודשי מאסר. על חברת אגיפוס בבעלותו של מרדינגר גזר בית המשפט קנס בסך 350 אלף שקל.

מרדינגר היה שותף בשליש ממשרד הפרסום "ראובני פרידן", ומכר את חלקו לשותפיו תמורת 4.4 מיליון דולר. על מנת להתחמק מתשלום מס רווחי הון, בדה מרדינגר עסקת רכישת מניות בחו"ל ומכירתן בהפסד, במטרה לקזז את ההפסד הבדוי מרווחי ההון. מרדינגר זייף מסמכים באמצעותם טען כי רכש מבנק זר מניות של חברה זרה תמורת 2.5 מיליון דולר ומכר אותן בהפסד, לאחר נפילת הבורסות בעולם, תמורת 200,000 דולר. את ההפסד בסך 2.3 מיליון דולר קיזז מרווח ההון.

בית משפט השלום (השופט מור) זיכה בתחילה את מרדינגר, תוך שהוא קובע כי אין די בראיות התביעה. פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), באמצעות עו"ד נעם עוזיאל, ערערה על הזיכוי, ובית המשפט המחוזי (הרכב הנשיאה ברלינר) קיבל את הערעור והרשיע את מרדינגר תוך שהוא קובע כי הפרקליטות הוכיחה מעבר לספק סביר את היות המסמכים מזויפים ואת ההשקעה וההפסד עליהם העידו, ככוזבים. התיק הוחזר לבית המשפט השלום לשמיעת טיעונים לעונש וגזירת העונש. בית משפט השלום בתל אביב גזר על מרדינגר 3.5 שנות מאסר בפועל, 17 חודשי מאסר על תנאי, 350,000 ש"ח או 15 חודשי מאסר וכן גזר על התאגיד בבעלותו קנס בסך 350,000 ש"ח.

מרדינגר והחברה ערערו לביהמ"ש המחוזי, אשר קיבל חלקית את הערעור והפחית את עונש המאסר בפועל שהושת על מרדינגר ל-2.5 שנים. כנגד הרשעתם של מרדינגר והחברה, ולחילופין כנגד חומרת העונש, פנו אלה לבית המשפט העליון בבקשת רשות ערעור. אתמול דחה בית המשפט העליון ׁׁאת בקשתם למתן רשות ערעור והתיר את עונשם על כנו.

בהחלטתו קבע בית המשפט העליון כי: "אינני סבור כי במקרה זה מתעוררת שאלה משפטית עקרונית, או שנגרם למבקשים עיוות דין, המצדיקים מתן רשות ערעור בגלגול שלישי. כך גם אינני סבור כי העונש שהושת על המבקשים חורג, בנסיבות, ממדיניות הענישה המקובלת או הראויה. נוכח כל האמור לעיל – דין הבקשה להידחות".

את המדינה ייצג עו"ד נעם עוזיאל מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) בסיוע עו"ד יורם הירשברג מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.
הצורפים מאסר בפועל ערעור בית משפט עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד