י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביוזמת 'איילת השחר': לימוד הלכות שבת עם חקלאים

יוזמה מבורכת של ארגון 'איילת השחר': בואו ללמוד בחברותא עם חקלאי הלכות שבת דרך הטלפון

ביוזמת 'איילת השחר': לימוד הלכות שבת עם חקלאים


בימים אלו ממשיכים אלפי האברכים שלמדו בחברותא בשנת השמיטה הלכות שביעית בחברותא טלפונית עם חקלאים מכל רחבי הארץ, בלימוד הלכות שבת. זאת ע"פ הוראת הגר"ח קנייבסקי שהורה ליו"ר ארגון 'איילת השחר' הרב שלמה רענן להמשיך ואף להגביר את מערך לימוד החברותא עם החקלאים גם לאחר סיום שנת השמיטה ולהתחיל בלימוד הלכות שבת.

הרב רפאל קרסניצקי שמנהל את פרוייקט השמיטה בארגון "איילת השחר" מספר כי הלימוד המשותף תורם רבות לחיזוקו הרוחני של החקלאי, ומסייע לו לעמוד בניסיונות הקשים הכרוכים בשמירת מצוות. "היו חקלאים שהתחילו את החברותא בתחילת השנה הקודמת כשהם שומרים - וגם זה לא בקלות - רק את מצוות השמיטה והפכו לבעלי תשובה שמקיימים קלה כבחמורה כשהכל התחיל מהחברותא הטלפונית".

"מהחברותא הטלפונית נוצרים במקרים רבים קשרים הדוקים וחברויות עמוקות" אומר הרב קרסניצקי, "חקלאים רבים עשו את השבת עם כל המשפחה בבית החברותא או הזמינו את האברכים ומשפחותיהם אליהם לחוות בצוותא שבת רוחנית ומרוממת. במקרים רבים, הקשר הרגשי והעוגן הרוחני שמעניקה החברותא נותנת לחקלאי מבחינה רוחנית לא פחות מהלימוד עצמו".

בזכות החברותות הללו גם אורגנו שיעורים רבים בהלכות שמיטה בקיבוצים ובמושבים כשעשרות חקלאים משתתפים בכל שיעור כשאת השיעור מארגנים "איילת השחר" והחקלאי, שלעיתים רק עתה זכה להתחיל לשמור שמיטה וללמוד את ההלכות, הוא זה ש'מזמין' את כל עשרות החברים החקלאים מהיישוב ודואג שיגיעו.

"הגאון רבי אריה פינקל אמר לנו כי אין די בתמיכה כספית לחקלאים, וכי בשביל שישמרו שמיטה כהלכתה במשך כלך השנה כולה יש ללמוד עימם את ההלכות וגם לשמור עימם על קשר קבוע שמספק תמיכה רוחנית ורגשית".

ב'איילת השחר' קשובים לרצונם של שני הצדדים בחברותא ומתאימים את המתנדב למתלמד, ולהיפך. כשבמשך כל העת שומרים בארגון על קשר עם שני הצדדים בכדי שיפיקו את מירב התועלת מהחברותא.
ב"איילת השחר" נערכים להרחבת מערך החברותות וקוראים לציבור להצטרף. חמושים בהוראת הגר"ח קנייבסקי, מסתערים הרב רענן ופעיליו על השטח וקוראים לכל שומר תורה ומצוות להיענות לקריאת שר התורה ולהצטרף ללימוד הלכות שבת בחברותא טלפונית, שבועית עם חקלאי .

הארגון אף יקיים בקרוב בריכוזים החרדיים כנסי הדרכה למעוניינים להשתלב במערך החברותות עם החקלאים.







איילת השחר רב קיבוץ חיזוק קירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד