ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

מקורבי הגאב"ד מכחישים: "לא עודד את אנשי הפלג הירושלמי"

בעקבות ביקור אנשי 'הפלס' אצל הגאב"ד, יוצאים מקורביו בהבהרה: "הגאב"ד דיבר איתם על חילולי שבת כי הם גם אחראים לזה" • "הם מנצלים ביקור תמים לצרכים פוליטיים" • האזינו להקלטה מתוך 'קול חברי העדה החרדית'

מקורבי הגאב"ד מכחישים: "לא עודד את אנשי הפלג הירושלמי"
זינדל


ביום שישי האחרון פורסמה ידיעה בעיתון 'הפלס', המזוהה עם אנשי הפלג הירושלמי, ובה נטען כי בביקור שערכו חבר המועצה בעיריית ירושלים מטעם הסיעה, חיים אפשטיין יחד עם ראש לשכתו ישעיהו ויין, הם קיבלו חיזוק ועידוד. בידיעה נאמר גם כי הגאב"ד עודד אותם על עמידתם נגד חילולי השבת בירושלים והעליה להר הבית.

מדובר בחלק מתופעה של התקרבות בין החוגים. לאחר הפילוג הליטאי ולאחר שאנשי 'הפלג הירושלמי' הופרדו מהמגזר הליטאי, הם מהדקים שוב ושוב את הקשר עם חוגי 'העדה החרדית', עמם אף מחו במשותף נגד חוק הגיוס. עם זאת, ראוי לציין את דבריו של הגרא"י סולובייצ'יק, ממנהיגיה הרוחניים של 'העדה', שתקף בעבר את החוגים הללו וכינה אותם "קנאים מוזיפים".

אלא שב'עדה החרדית', ובפרט בקרב מקורביו של הגאב"ד, מכחישים את הדברים מכל וכל. בקו החדשות 'קול חברי העדה החרדית', הנחשב למזוהה עם הגאב"ד ודרכו מתעדכנים חסידיו בנעשה בקרבתו, מבהירים כי מדובר בניסיון לנצל ביקור תמים לצרכים פוליטיים.

האזינו


בהקלטה מתוך הקו, נשמע הקריין מציין כי הגאב"ד מקבל כל אחד ואחד ואין שום משמעות לביקור. ביידיש עסיסית הוא מסביר כי מה שנכתב ב'הפלס' שהגאב"ד דיבר איתם על חילולי השבת בי-ם זה נכון, אך הסיבה היא מכיון שהוא רואה בכל חברי מועצת העיר אחראים לזה - כולל הם.

לסיום, מדגיש השדרן כי "ח"ו לנו לסטות מדרכינו ובגלל מאבק חשוב אחד (גזרת הגיוס) לוותר על מאבק אחר (ההתבדלות מהציונים וגרורותיהם)".
הפלס העדה גאבד אפשטיין חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד