י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: רבה של ירושלים חיזק את הלוחמים

הגר"א שטרן ערך ביקור מיוחד בקרב לוחמי היחידות המובחרות שנשלחו לתגבר את האבטחה בעיר, והודה להם על פעילותם

צפו: רבה של ירושלים חיזק את הלוחמים


רבה הראשי של ירושלים, הגר"א שטרן, ערך ביקור מיוחד בקרב היחידות המיוחדות של צה"ל שהגיעו לתגבר את האבטחה בעיר והודה להם על פעילותם.

רבה של ירושלים לא נשאר אדיש למצב הביטחוני. אמש ערך רבה של ירושלים ביקור הזדהות בקרב החיילים שהגיעו לתגבר את האבטחה בתחבורה הציבורית בירושלים והודה להם על פעילותם ותרומתם לביטחון המדינה. רבה של ירושלים ציטט בפני החיילים פסוקים ואף קרא פרק תהילים להצלחת עם ישראל.

במקביל, יזם רבה של ירושלים תכנית לטיפול בחיילים בודדים. במסגרת התכנית יזכו החיילים לסל קליטה והכנה לחיים. הסל יכלול: בירור יהדות לחיילים, רישום נישואין VIP, עריכת נישואין על ידי רבה של ירושלים ושילוב של החיילים בקהילות שונות בירושלים בתוספת מתן מגורים.

בשבת האחרונה ערך הרב שבע ברכות לחייל בודד שהתחתן בשבוע שעבר, והרב הגיע לשמח אותו במסגרת פעילות התכנית החדשה שיזם לסייע לחיילים בודדים.

בחודשים האחרונים מאז נכנס לתפקידו נחשף הרב לשורה של מקרים בהם חיילי צה"ל נתקלו באלימות מצד חרדים קיצוניים, ולחילופין הסתבכו עם ביורוקרטיה ממושכת בשירותי הדת ולא הצליחו להתגבר על הבדידות של המחסור במשפחה, ובעקבות כך החליט הרב להקים עמותה שתסייע לו להוציא את מטרותיו לפועל.

בישראל משרתים כיום מאות חיילים בודדים שזוכים ליחס חם, אולם כשהם מגיעים לממסד הדתי הם נתקלים בביורוקרטיה שאיש אינו יודע לטפל בה. בחודשים האחרונים שקד הרב על תכנית שתנסה לענות על כל מחסורם של החיילים ותיתן להם מענה בממסד הדתי בישראל.

כך לדוגמא הקים הרב מערכת של מומחים לבירור יהדות של חיילים תושבי חו"ל שיהיו מעוניינים להינשא בארץ, במטרה להשיג עבורם את האישורים הנדרשים באמצעות מערכת גלובלית ופתרונות יצירתיים של הסתייעות במורשת המשפחה. במקביל הגיע הרב להבנות עם מנהל בתי הדין בירושלים משה ביטון כי כל חייל שיופנה אליו יזכה למסלול מהיר של בירור יהדות.

בנוסף, ייסד הרב מסלול לרישום נישואין מהיר במועצה הדתית בירושלים. במסגרת המסלול כל חייל שיגיע יזכה לליווי אישי של הרב/או אנשי לשכתו במטרה להעניק לו את היחס המהיר ביותר. לצד זאת הקים הרב יחד עם פורום רבני קהילות בירושלים המונה למעלה מעשרה רבני קהילות שת״פ במסגרתו יארחו הקהילות חיילים בודדים ויעניקו להם תחליף משפחה.

מטרת קהילות אלו לחבר את החיילים לארוחות שבת וחג ולייצר להם משפחה חלופית שתוכל לסייע להם ולעזור להם בהתאקלמות בחברה הישראלית מעבר לקשר עם החברים מהצבא. במקביל, תסייע עמותת ׳ילדי הרב׳ בהענקת דירות מגורים לחיילים באזור הקהילות בהן הם יאומצו, על מנת שיוכלו להשתכן בכבוד בזמן השירות הצבאי שלהם.

עד כה סייע הרב כבר לעשרות חיילים שביקשו להינשא, לברר יהדות ונזקקו לעזרתו של הרב על מנת להתגבר על הביורוקרטיה הישראלית או לחילופין ביקשו ממנו להשתתף באירועים של היחידות הצבאיות שלהם - במקום בני משפחותיהם שלא יכלו להגיע.









חיילים שטרן ירושלים חיזוק יחידות מיוחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד