י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו בשייח': "אנחנו בהלם. מגנים כל אלימות"

דוד המחבל מבאר שבע, שייח' סעיד אלעוקבי, ציין כי "הלם נחת על היישוב. אנחנו לא מאמינים שזה קרה" • וידאו

צפו בשייח': "אנחנו בהלם. מגנים כל אלימות"


בני משפחתו של המחבל הבדואי מוהנד אלעוקבי (21), שביצע את פיגוע הירי והדקירה בבאר שבע, רצח את החייל עומרי לוי הי"ד ופצע עשרה נוספים, מגנים בכל תוקף אלימות מכל סוג שהוא.

האב, ח'ליל אלעוקבי, אמר בצהריים (ב) לכלי התקשורת כי בנו המחבל "הוצא להורג בשטח וכל מה שיוחס לו בעניין באר שבע הוא מעשה שלא יודעים עליו".

בקרב בני המשפחה מגנים את האלימות, אך מתקשים להאמין שמוהנד אכן היה מחבל "אנחנו לא יודעים עד עכשיו את האמת", אמר האב.

שייח' סעיד אלעוקבי, דודו של המחבל, אמר אף הוא את אותם דברים, "הלם נחת על היישוב ועל המשפחה. אנחנו לא מאמינים שזה קרה. אני מגנה בכל לשון כל אלימות, מכל צד".


"אנחנו לא מאמינים שזה קרה". צילום: מדברים תקשורת

יוני, שעבד יחד עם המחבל במפעל באיזור בני ברק, סיפר לחדשות 2 Online כי מוהנד דיבר לעתים תכופות על דאע"ש, אך הדגיש שלא ניתן היה לצפות כי יחליט ביום מן הימים לרצוח יהודים. "על דאע"ש הוא אמר שיום אחד יבואו ואראה אותם פה. הוא תמך באידיאולוגיה הדתית של דאע"ש, אבל לא אמר 'אני ארצח'. הוא אף פעם לא השתמש בכאלה מילים".

במהלך הלילה עצרו לוחמי הימ"מ מרחב נגב והמחוז הדרומי והשב"כ בן משפחה של המחבל החשוד בסיוע לביצוע הפיגוע. מוצאה של אימו של המחבל, מרצועת עזה ומעמדה בישראל כאזרחית ניתן לה מתוקף איחוד משפחות בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי. חקירת הפיגוע נמשכת תחת צו איסור פרסום.

הבוקר, הורה מפקד מרחב נגב תת ניצב אמנון אלקלעי לחוקרי ימ"ר נגב לאתר את האזרחים שהיו אתמול (א) בתחנה המרכזית במהלך הפיגוע והיכו את הנתין הזר במכות נמרצות ובעטו בו לאחר שכבר נוטרל ושכב על הרצפה מבלי שהיווה סכנה, ולזמן אותם לחקירה.
פיגוע באר שבע מחבל אלעוקבי משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד