י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אזולאי: "נגבש נהלים חדשים למבחני הרבנות"

דיון לוהט בוועדה לפניות הציבור, בעקבות טענות על עיכובים ממושכים בקבלת תוצאות למבחני הסמכה ברבנות

אזולאי: "נגבש נהלים חדשים למבחני הרבנות"


הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר התכנסה היום (ב) בעקבות פניות שהגיעו אליה על עיכובים מתמשכים במתן תוצאות מבחני הסמכה לדיינות ולרבנות.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר, פתח: "אנשים מקדישים הרבה זמן ומשאבים למשהו מאוד חשוב בחיים שלהם והם ממתינים חדשים ושנים ולא מקבלים תעודה או תשובה בכתב שעברו את המבחן. התשובה של משרד הדתות בעניין הסריקות לא מקובלת, כי באוניברסיטה עושים סריקה בתוך יום או יומיים. אין סיבה שהטכנולוגיה והסריקות מבחני ההסמכה לא יהיו דומים למבחנים אחרים".

ח"כ רחל עזריה טענה כי קובעים מועד למבחן ומשנים אותו שוב ושוב, "אדם לא יכול ללמוד ככה בצורה רצינית. אין הצדקה לזמן ההמתנה ולא כל הנבחנים מקבלים את התוצאות באותו זמן, זה לא רציני. אנשים גם לא יודעים מה קורה איתם ועל מה בדיוק הם נבחנים. אני מבינה שבבחינות תורניות יש נפח גדול אבל עדיין צריך שיהיה סדר. בעניין הערעורים, שמעתי סיפורים שאנשים שרוצים לערער לא עונים להם לטלפונים ומתחמקים מהם".

שר הדתות דוד אזולאי השיב: "עד לפני חודשיים בתי הדין לא היו בסמכות משרד הדתות אלא משרד המשפטים. לא ידוע לי על קשר בין נבחנים לבוחנים. לגבי מינוי קרובי משפחה, הייתה עתירה לבג"ץ והיא נדחתה. אנחנו יוצאים במכרז שחברה חיצונית תנהל את הטכנולוגיה של המבחנים זאת במטרה להתייעל, שבע חברות הגישו מועמדות למכרז. צריך לעשות סדר בעניין ולמצוא את הדרך הנאותה לתת לאנשים את התשובות כמו שזה לוקח במוסדות אחרים".

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר: "אם יש 6000 אנשים שצריכים להיבחן אתם חייבים לקיים יותר מועדים ולהושיב יותר בוחנים. כבר שמעתי על הבלאגן שיש בבנייני האומה כשנבחנים מכל הארץ מגיעים להיבחן באותו מועד. אני מבקש תוך חודש לקבל בכתב נהלים חדשים שיכללו לפחות ארבעה מועדי בחינות בשנה, תוספת בוחנים וקביעת זמן סביר בו התוצאות יגיעו לנבחנים. יש בעיות שאתם יודעים יותר טוב מאיתנו, תכניסו את זה למכרז".

אנשי משרד הדתות הסכימו לגבש תוך חודש נהלים חדשים על אופן קיום הבחינות ולקיים בוועדה דיון מעקב בעוד חודש.
אזולאי דתות נהלים רבנות מבחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד