י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב שרקי: "ללמוד תורה? שטויות. להתחזק בקרב מגע"

אחד מבכירי רבני הציונות הדתית תוקף את עצרות התפילה ואת הקריאות להתחזק בתורה בעקבות הפיגועים

הרב שרקי בהלוויית בנו הי"ד, צילום: פלאש90
הרב שרקי בהלוויית בנו הי"ד, צילום: פלאש90


"להתחזק בלימוד תורה ובתפילה? שטויות במיץ עגבניות. מה זה קשור לפיגועים? אם יש פיגועים צריך להתחזק בקרב מגע, בהגנה עצמית ובהשלטה של הריבונות", כך אומר בתשובה לתלמיד הרב אורי שרקי, מבכירי הרבנים בציונות הדתית.

הרב אורי שרקי הוא רב קהילת 'בית יהודה' בירושלים, מוסר שיעורים במכון מאיר ומשמש כאחד מרבני ארגון "ראש יהודי" להפצת תורה. את הדברים השנויים במחלוקת אמר באחד משיעוריו במכון מאיר.

הרב שרקי - "יש פיגועים. ואז אומרים: 'מורי ורבותי, צריך להתחזק בלימוד התורה, בצדקה, בתפילה', שטויות במיץ עגבניות. מה זה קשור לפיגועים? אם יש פיגועים צריך להתחזק בקרב מגע, בהגנה עצמית ובהשלטת הריבונות. בזה צריך להתחזק, זה כמו שאם למישהו כואבת הרגל נותנים לו כדור לכאב ראש. מה זה קשור אחד לשני?

"הדבר הרוחני שחסר כאן, זה גבורה. אין גבורה, לכן באים הייסורים האלה. גבורה זה דבר רוחני. וכאשר אתה עוסק בתורה בקטנותה כשבאים ייסורים, אתה רפוי ידיים ולא פותר את הבעיה".

"יש רפיון ידיים. מה זה הרפיון? שלא מתעמקים במשמעותה הכוללת של התורה. רואים הרבה אנשים שעוסקים בתורה, ואין להם סיפוק. התורה לא משיבה את נפשם. למה? כי היא לא תמימה. היא לא מספקת מענה לכל התביעות של הנפש. היא מצומצמת לפרטי פרטי מפולפלים מאד, ואינה עוסקת בהיקף הכללי, במשמעות של אותה תורה".

הרב שרקי לא עוצר כאן, וממשיך ותוקף את עצרות התפילה שהתכנסו בכדי להפיל רחמים בפני מי שהרחמים שלו. "במקום לעשות עצרת תפילה, תפגין. זה יותר רציני, זה תשובה אמתית. זה 'לחזור בתשובה' באמת. ולא להסתתר מאחורי עשייה דתית רפויית ידיים, שאין לה שום קשר עם הנעשה". בסוף דבריו סייג הרב ואמר כי - "ברור שתמיד צריך להתחזק בלימוד תורה ויראת שמים, אבל זה לא קשור לעניין".

דבריו של הרב עוררו הסתייגות רבה. כזכור, בכ"ו בניסן תשע"ה נרצח בנו הגדול של הרב שרקי, שלום יוחאי הי"ד, בפיגוע דריסה אכזרי בירושלים, פיגוע בו נפצעה אישה נוספת. בן אחר ומוכר של הרב שרקי הוא כתב לענייני חרדים בערוץ 2 יאיר שרקי.
שרקי תורה קרב מגע פיגועים דתי לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 146 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד