י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צה"ל עצר את בכיר החמאס שייח' חסן יוסף

במקביל למעצר בכיר החמאס - הלילה נהרס ביתו של המחבל הדרוס והדוקר בפיגוע בצומת אלון שבות • תיעוד

פיגוע הדקירה באלון שבות. צילום: נתי שפירא, זק"א
פיגוע הדקירה באלון שבות. צילום: נתי שפירא, זק"א


במהלך הלילה האחרון (ב') בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ, נעצר בכיר בארגון הטרור חמאס חסן יוסף בעיירה ביתוניא, דרום-מערבית לרמאללה.

חסן יוסף הוא יליד 1955, תושב רמאללה ובכיר בארגון הטרור חמא"ס באזור יהודה ושומרון. עך פי הודעת דובר צה"ל מעורב חסן יוסף "בפעילות אינטנסיבית להסתה לטרור, הוא נעצר ונכלא מספר פעמים בעבר ומהווה גורם מתסיס לאלימות ומאבק בישראל בקרב הציבור הפלסטיני".

את מעצר המבוקש ביצעו כוחות מגדוד "הרעם" של חיל "התותחנים" וכוחות מחטיבת "בנימין" בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי. חסן יוסף הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

בתוך כך נמסר מדובר צה"ל כי לפנות בוקר (ג'), בהתאם להנחיית שר הביטחון יעלון, הרסו כוחות הנדסה של צה"ל את ביתו של המחבל מאהר חמדי זוהיר רשדי אלהשלמון בחברון.

בית המחבל נהרס בעקבות פיגוע שביצע בי"ז בחשוון תשע"ה, 10 בנובמבר 2014, בו דרס ודקר למוות את דליה למקוס ז"ל ופצע שני אזרחים נוספים. בפיגוע שביצע, הגיע המחבל מאהר אלהשלאמון לצומת אלון שבות, פגע ברכבו בדליה למקוס ז"ל ולאחר מכן יצא ממנו ודקר אותה מספר פעמים באמצעות סכין.

שני עוברי אורח שניסו לסייע נפצעו גם הם בפיגוע. המחבל נוטרל על-ידי מאבטח אזרחי בנקודה, כוח צה"ל עצר את המחבל והעניק לנפגעים טיפול רפואי ראשוני.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון אמר בתגובה להריסת בית המחבל: "חזרנו לארצנו כדי לטעת עצים ולבנות בתים. מעשי הרצח המתועבים מכריכים אותנו גם להרוס. הרס הוא אף פעם לא משהו משמח בפרט שאין בו כדי להחזיר את חייה של דליה שנגדעו באיבם.

"בימים אלו של מערכה מאורגנת של טרור מתאבדים חייבים לחדש את כוח ההרתעה, פגיעה מידית בביתו, קרוביו וסביבתו של המחבל תמנע את המשך מעגל הדמים ותחסוך סבל רב מכל תושבי הארץ.
וכבר אמרו חז"ל, המרחם על אכזריים סופו שיתאכזר על רחמניים".










הפיגוע בו נרצחה דליה למקוס הי"ד:
חמאס הריסת בתים דליה למקוס מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד