י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פיגוע בהר חברון: חייל נפצע קל, המחבל נורה

חייל נדקר ונפצע באורח קל בדרום הר חברון; הוא טופל ופונה • הפיגוע - לאחר יממה שקטה ללא אירועים ביטחוניים

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש90


פיגוע דקירה בבית עווא שבהר חברון - במהלך הפגנות והפרות סדר בסמוך להתנחלות 'נגוהות', דקר מחבל פלסטיני קצין צה"ל, הקצין נפצע באורח קל. המחבל נורה ונהרג במקום על ידי כוחות הביטחון.

במהלך הפרות הסדר בכפר 'בית עווה' בהר חברון, זוהה רעול פנים מתקרב לחיילים. המ"פ התקרב לכיוונו ובמהלך מעצרו שלף רעול הפנים סכין וניסה לדקור את המ"פ שנפצע קל בידו. המחבל נורה ונהרג. שם המחבל הוא עדי האשם מחמד מסאלמה, תושב בית עווא בן 24.

מבית החולים סורוקה לשם פונה החייל נמסר כי מצבו של החייל מוגדר קל. מטופל במיון הכירורגי.

הפרות הסדר ופיגוע הדקירה מצטרפים לגל הגואה של הפיגועים באזור חברון - רק בסוף השבוע האחרון אירעו ארבע פיגועים באזור: בבוקר שבת ניסה פלסטיני לדקור יהודי באזור בית הדסה, ונורה למוות. בשעות הצהריים נפצעה קל שוטרת מג"ב, לאחר שפלסטינית דקרה אותה בידה. ולקראת מוצאי שבת נדקר חייל בן 20 על יד מערת המכפלה, ונפצע באורח קל.

ביום שישי נפצע בינוני חייל צה"ל כתוצאה מדקירות של פלסטיני שהתחזה לעיתונאי בצומת הזית. בנוסף, בבוקר יום שבת בוצע ניסיון דקירה בחברון.

הפיגוע הזה מגיע לאחר יממה של שקט יחסי מבחינה ביטחונית, לאחר פיגוע הירי המדמם בתחנה מרכזית בבאר שבע ביום ראשון.

כזכור, בשעות הרב של יום ראשון הגיע מחבל לרציף 5 של התחנה המרכזית בבאר שבע. דקר חייל, חטף את נשקו ופתח בירי לעבר עוברים ושבים, עד שנורה ונוטרל. כתוצאה מהירי והדקירות נפצעו 6 אזרחים ברמות פציעה שונות. כמו כן נפצעו 5 שוטרים במצב קל-בינוני.

בפיגוע נרצחו החייל סמל עומרי לוי ז"ל, בן 19 משדי חמד, והבטום זרהום - מבקש מקלט מאריתריאה, שנהרג על ידי ההמונים שחשדו בו כי הוא המחבל שביצע את הפיגוע.

לפני כחודשיים, במוצאי שבת י"ד אלול, אירע פיגוע דריסה בדרום הר חברון. נהג רכב פלשתיני ניסה לפגוע בארבעה חיילי צה"ל שעמדו על הכביש בצומת הכבשים, בסמוך לפילבוקס צה"לי, בדרום הר חברון.

הנהג הצליח לפגוע בכף רגלו של אחד החיילים. חבריו של החייל, פתחו בירי לעבר הרכב הדורס, והצליחו לפגוע בפנס האחורי של הרכב הפוגע, אשר המשיך בנסיעה לכיוון חברון. כתוצאה מהפיגוע נפצע חייל צה"ל באורח קל.


פיגוע הדקירה בבאר שבע כפי שתועד במצלמות האבטחה
פיגוע הר חברון חייל דקירה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד