י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עימות בחדרה: העירוב נקרע בין העירייה והמועצה

תושבי חדרה סובלים מעירוב בעייתי ופגום, כאשר המועצה הדתית והעירייה עסוקות בהתגוששות ומאשימות זו את זו

חדרה. צילום: פלאש 90
חדרה. צילום: פלאש 90


עיר ללא עירוב: תושבים חרדים ודתיים מהעיר חדרה פנו לבחדרי חרדים בכאב לאחר שהתגלה להם כי קיימים בעיר תקלות רבות בעירוב, מה שגורם לתושבי העיר לטלטל בשבת ולחלל אותה מחוסר ידיעה.

לדברי אותם גורמים, מצבו של העירוב בעיר נוראי והמצב לא יכול להמשיך כך. לדבריהם, מדובר בתקלות רבות אשר נמשכו במשך שנים, אך כעת הדבר התגלה לאחר מעקב שעשו מומחים בנושא. הגורמים הוסיפו כי הבעיות בעירוב לא פורסמו בציבור לאחר פסיקת רב העיר הרב שמעון ביטון, שהכריע "מוטב יהיו שוגגים ואל יהיו מזידים", זאת לאחר שעלתה אפשרות שהתקלות יטופלו תוך מספר שבועות. לבחדרי חרדים נודע גם, כי הרב ביטון התערב בנושא ופועל נמרצות מול הגורמים הרלוונטיים בכדי להביא לפתרון התקלות.

הממונה על המועצה הדתית בעיר חדרה, יאיר גבאי, אומר בשיחה עם בחדרי חרדים: "אני דרשתי ודורש מראש העיר להעביר את התקציב הדרוש לשיפוץ העירוב של העיר חדרה. אני דורש שיעבירו לנו מה שהם חייבים לפי החוק. בשנה האחרונה עיריית חדרה פעלה בצורה חד צדדית ודרקונית ופגעה בתקציב".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה לבחדרי חרדים: "לצערנו מר גבאי אינו דובר אמת וזאת בלשון המעטה. עיריית חדרה מתקצבת את המועצה הדתית בסכום של 3.5 מיליון שקלים בשנה שהם 75 אחוזים מתקציב המועצה הדתית. במקביל המועצה הדתית ובראשה מר גבאי נדרשת לשלם לעירייה תשלומים על פי חוק, אולם משום מה היא מסרבת. מר גבאי מנסה להיאבק מול העירייה בניגוד לדעת הרבנים ומנסה להפעיל לחץ פסול על העירייה באמצעות עצירת עבודות הסדרת העירוב. ראוי לציין כי בשכונת גבעת אולגה עבודות הסדרת העירוב הושלמו עד תום".

גורמים בעיר מציינים בשיחה עם בחדרי חרדים, כי מאז כניסתו של הממונה של המועצה הדתית לתפקידו קיים נתק מוחלט בינו לבין הרבנים הראשיים בעיר, עד כי יש "הפרדה מוחלטת בין לשכת הרבנות לבין המועצה הדתית בחדרה".
עירוב חדרה רבנים מועצה דתית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד