כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מ"מ המפכ"ל: "28 איש נחקרו על הסתה ברשת"

ניצב בנצי סאו: "שלושה שהצהירו על כוונתם להיות שהידים נמצאים במעצר מנהלי. יש 55 תיקי הסתה שמתנהלים"

מ"מ המפכ"ל: "28 איש נחקרו על הסתה ברשת"
משטרת ישראל


ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, התייחס בשיחה עם כתבים לפיגוע בבאר שבע בפרט ולמצב הבטחוני בכלל. לדברי סאו, הזירה בבאר שבע הייתה קשה מאוד, "מדובר במתחם גדול וסגור, השוטרים מעידים שמהדי היריות חשבו שמקור האש הוא ממקום אחר". לדבריו, היו הרבה אנשים שברחו, חלקם גם עם נשק.

"החל מאתמול עוסקים במחוז הדרומי באיסוף ראיות, נערכו זימונים של עדים למקרה התקיפה של האזרח ונבדקו מצלמות אבטחה", אמר סאו ביחס לתקיפת האזרח האריתראי. מ"מ המפכ"ל גם התייחס לשאלה לגבי פעילות השוטרים במהלך האירוע ואמר "עד כה לא זיהינו שום אירוע שבו השוטרים חרגו מהנהלים".

סאו ציין גם כי "החל מהבוקר הוספנו 6 צוותי חקירה מיוחדים בשיתוף השב"כ וימ"ר ירושלים. בעשרת הימים הקרובים נעצור מאות חשודים תושבי מזרח ירושלים החשודים בהפרות סדר, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. השבוע שולבו מפעילי כלבי סיור, יחידה בתוך מג"ב שהוכשרה. הכלבים מצוותים לשוטרי מג"ב בנקודות החיכוך, במערך האבטחה בכביש 6 ובכבישים נוספים בהם יש השלכת אבנים. בשבועיים האחרונים הצלחנו להחזיר את השקט להר הבית, בין היתר, בזכות הרחקת המסיתים".

בימים האחרונים נשמר שקט יחסי, אך סאו אומר כי "זה מוקדם מדי להצביע על מגמה. מוקדם להצביע על שינוי. אנחנו כן נוקטים רצף של הרבה פעולות. זה מוקדם מדי להתנבא שאנחנו בתפנית ושינוי, אני כן חושב שהתמדה שלנו לאורך זמן תייצר את ההרתעה, כולל כתבי אישום והריסת בתים. יש לנו עוד מספר בתי מחבלים שנמצאים בתהליך. אני מעריך שתוך ימים ספורים נבצע הריסות של בתי מחבלים. עדיין מוקדם להצביע על שינוי ואני חושב שזה מה שיקרה".

בהתייחסו למצב התחבורה הציבורית אמר מ"מ המפכ"ל: "300 חיילים מיחידות מיוחדות ויחידות ללוחמה בטרור מאבטחות תחבורה ציבורית, בעיקר בירושלים. בהמשך יושלם מהלך שבמסגרתו 900 מאבטחים המוכשרים כבר כעת בהליך מזורז לאבטחת בתי הספר - שם מתגברים כעת בין היתר חיילים, ישולבו באבטחת התחבורה הציבורית".

את הנתון המדהים של גל הטרור הנוכחי שמר סאו לבסוף, וציין כי "ישנם 28 תושבי מזרח ירושלים ואיזור הצפון שנחקרו לאחר שהביעו ברשתות החברתיות כוונה להיות שהידים ולהתאבד, שלושה מהם כבר נמצאים במעצר מנהלי, ונבחנים מעצרים מנהליים נוספים.

"נכנסנו לרשתות החברתיות באופן חריג, כדי לנטר התבטאויות של כוונה לרצח, במאמץ משותף של כל גופי הביטחון. כעת ישנם 55 תיקים של ראיות להתבטאויות להסתה, וחלקם מוכנים לקראת הגשת כתבי אישום".
רצח הסתה פייסבוק טרור בנצי סאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד