י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רצח בכביש 60: הרוג מפיגוע אבנים סמוך לקרית ארבע

דרומית מערבית לחברון יידו מחבלים אבנים על כלי רכב • יהודי בן 50 תושב האיזור שיצא מרכבו - נדרס על ידי משאית ונהרג • הנהג הדורס הסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית וטוען כי מדובר בתאונה • הבוקר: פיגוע בהר חברון • תיעוד

יידוי אבנים. צילום ארכיון: הצלה יו''ש
יידוי אבנים. צילום ארכיון: הצלה יו''ש


הטרור מתחדש הבוקר (ג): יהודי בן 50 נהרג בפיגוע, כתוצאה מיידוי אבנים לעברו בעת שנסע בכביש 60 דרומית לקריית ארבע, סמוך לאל-פואר.

באיזור נערכו הפרות סדר ויידוי אבנים לעבר כלי רכב יהודים על ידי פורעים פלסטינים. מסיבה שאינה ידועה יצא הנהג מרכבו, ונפגע ככל הנראה על ידי משאית חולפת שעזבה את המקום.

מתנדבי מד"א והצלה יו"ש שהגיעו למקום יחד עם כוחות רפואה צבאיים ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אולם בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.

מהצלה יו"ש שהשתתפו בפעולות ההחייאה נמסר כי מדובר ביהודי תושב האיזור, כבן 50.

ברשתות החברתיות מפרסמים הערבים תמונות של הנרצח לפני שנפגע, בשעה שיצא מהרכב, ותמונות אחרי שהותקף ונרצח.

משאית החשודה כזו שביצעה את הדריסה עוכבה בדהריה. זהות המשאית נבדקת. הדורס הפלסטיני הסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית, הוא טוען שמדובר בתאונה והוא חשש לעצור. צפוי שיועבר לצה"ל לחקירה.

מתנדבי זק"א דרום הר חברון במקום מטפלים בכבוד המת.



פאראמדיק מד"א אייל מור-יוסף שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב כשלצידו שוכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הוא סבל מפציעה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

מדוברות הר חברון נמסר: "האירוע התחיל עם צמיגים ואבנים, רכבו של ההרוג נפגע מאבנים. ההרוג יצא מרכבו עם אלה. משאית דרסה אותו וברחה לדהריה. לא ברור האם הייתה דריסה מכוונת. הוא שכב על הכביש זמן לא קצר, לא קיבל כל סיוע כמובן, וערבים שעברו בדרך צילמו אותו שרוע על הכביש. מי שהגיש לו עזרה ראשון היה חובש צה"לי".

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע, אמר: "ליבנו עם המשפחה, אבי המשפחה היה איש גומל חסד, תושב ותיק מאוד בעיר האבות ובית קרית ארבע חברון עוטף את המשפחה ושותף עם צערה בשעה זו. הגמגום המתמשך שמתקיים בפועל על ידי ממשלת ישראל מאפשרים למחבלים להמשיך ולפעול. צריך לעבור מפסיביות ומגננה לקביעת עובדות, לבנות יישובים חדשים ביהודה ושומרון היום, לא מחר. שבענו מדיבורים אנו דורשים מעשים".

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון: "הפיגוע הבוקר מצטרף לסדרה של פיגועים וניסיונות של רציחות יהודים בכל רחבי ישראל. אם לא תהיה יד חזקה גל הטרור ימשך. במקום שבהם מחבלים מנצלים את הדרך להרג וגדיעת חיים אסור לתת להם להמשיך ולהשתמש בדרך. הוכח כי ציר שנפתח מביא עימו פיגועים וציר שנסגר מונע כאלה. ולמול הסור מרע יש להמשיך ולעשות טוב לחזק את ההתישבות בתכנון בבינוי ובחיזוק התשתיות".

יו"ר יחד אלי ישי מסר: "חברון עיר האבות, כמו עיר הקודש ירושלים, סופגת את אש ההסלמה והטרור בכאב נוקב של תושבי העיר והמתגוררים בסביבתה. יישוב הארץ הקדושה והאחזות בה הם מהחשובים של ערכי עם ישראל, לא נירתע ולא נכנע לטרוריסטים שפלים המבקשים לכלות בנו ולהרחיקנו מבית ה׳ ומעיר האבות מולדת עם ישראל. יחד בשמירה על הגחלת נמשיך בגבורה יהודית לשמור על שלושת יסודות היהדות - שלימות התורה, העם והארץ ובנחמת ירושלים ננוחם במהרה בימינו. אני רוצה לשלוח נחמה למשפחות ההרוגים בפיגועים הקשים וברכת החלמה מהירה ושלימה לפצועים המקיימים בגבורתם היהודית את המשך המורשת הקדושה של עמנו".
פיגוע אבנים כביש 60 פיגוע דריסה קריית ארבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד